برقراری پرواز ارومیه - مشهد از فرودگاه ارومیه

1399/03/25 - 15:13 - کد خبر: 21751 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: از ۲۹ خردادماه جاری، پرواز ارومیه - مشهد و برعکس که به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل شده بود دوباره در این مسیر دایر شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدعلی نائل قراملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: این پرواز در روزهای دوشنبه در ساعت ۸:۲۵ از تهران عازم ارومیه می‌شود و با پرواز ساعت ۹:۱۰ ارومیه را به مقصد مشهد ترک می‌کند.
وی اضافه کرد: پرواز برگشت این هواپیما در ساعت ۱۲ همان روز از مشهد عازم ارومیه و در ساعت ۱۵:۰۵ از ارومیه عازم فرودگاه مهرآباد می‌شود.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: دیگر پرواز این مسیر در روزهای پنج‌شنبه در ساعت ۱۳:۴۵ از تهران عازم ارومیه شده و با پرواز ساعت ۱۵:۵۰ ارومیه را به مقصد مشهد ترک می‌کند.
قراملکی اظهار داشت: پرواز برگشت این هواپیما در همان روز در ساعت ۱۸:۵۵  از مشهد عازم ارومیه  و در ساعت ۲۲ از ارومیه  عازم فرودگاه مهرآباد می‌شود .
وی با اشاره به افزایش پرواز مسیر ارومیه- تهران ادامه داد: با توجه به تقاضای پرواز در این مسیر، شرکت هواپیمایی قشم ایر یک سورتی پرواز در روزهای چهارشنبه به صورت رفت و برگشت به پروازهای خود اضافه کرده است.
وی گفت: این پرواز از ۲۸ خرداد آغاز می شود و از این پس روزهای چهارشنبه ساعت ۶:۰۵ از تهران راهی ارومیه شده و ساعت ۸:۱۰ ارومیه را به مقصد مهرآباد ترک می‌کند.
مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی بیان کرد: با اضافه شدن سه پرواز جدید به لیست پروازهای فرودگاه ارومیه، تعداد پروازها از این فرودگاه به ۳۱ سورتی در هفته افزایش یافت.
قراملکی با اشاره به اینکه حفظ سلامت مسافران و کارکنان اولویت اصلی در پروازهاست، اضافه کرد: ترمینال‌ها، ساختمان اداری و عملیاتی به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی به منظور تب سنجی مسافران انجام شده است.
آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.
روزانه به طور متوسط پنج پرواز و هفته‌ای ۳۹ پرواز، شامل ٢ پرواز به مقصد مشهد و ٢ پرواز به مقصد استانبول و ۳۵ پرواز به مقصد تهران توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.
انتهای پیام/
برقراری پرواز ارومیه - مشهد از فرودگاه ارومیه خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار