کرایه اتوبوس‌های درون شهری ارومیه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

1399/03/25 - 15:09 - کد خبر: 21750 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: کرایه اتوبوس‌های درون شهری پس از تصویب شورای اسلامی شهر ۲۰ درصد افزایش می‌یابد تا بخشی از هزینه‌های فعالان این بخش را جبران کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهدی مژدهی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بعد از بررسی های انجام شده پیشنهاد افزایش کرایه اتوبوس های درون شهری ارومیه به شهرداری ارسال شده تا در صورت تصویب اجرایی شود.
وی با اشاره به اینکه ۲۹۳ دستگاه اتوبوس خصوصی و ۴۹ اتوبوس ملکی درناوگان اتوبوس رانی ارومیه آماده ارائه خدمات است، اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا اتوبوس های ملکی تعطیل و اتوبوس های بخش خصوصی نیز با دوسوم ظرفیت خود فعالیت می کنند.
رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه درخصوص اینکه برخی رانندگان بیش از ظرفیت اعلامی مسافر سوارمی کنند، اظهار کرد: این کار تخلف بوده و مردم درصورت مشاهده با ۱۳۷ تماس گرفته و پلاک اتوبوس و تاکسی را اعلام کنند.
مژدهی فر با اشاره به اینکه ۱۱بازرس در سطح شهر ارومیه بر فعالیت اتوبوس ها وتاکسی ها نظارت دارند، گفت: این تعداد بازرس جوابگوی کلانشهرارومیه نیست بنابراین نیاز است تا مردم  نیزبیش از پیش فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
بیماری کرونا از اوایل اسفند همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز شایع و موجب  شد تا حدود یک ماه فعالیت اتوبوسرانی در ارومیه متوقف شود.
پس از آزادبودن فعالیت اتوبوس ها نیز مردم به علت ترس از ابتلا به بیماری کرونا، کمتر از اتوبوس و خودروهای عمومی استفاده می کنند.
یکی از مهمترین دغدغه های مردم، رعایت نکردن موارد بهداشتی توسط مردم و رانندگان در اتوبوس هاست که علاوه بر نارضایتی شهروندان، مشکلات درآمدی زیادی را نیز برای صاحبان اتوبوس ها ایجاد کرده است.
انتهای پیام/
کرایه اتوبوس‌های درون شهری ارومیه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار