مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی؛

دستگاه‌های مسئول برای مهار آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌های ارسباران آمادگی کامل دارند

1399/03/25 - 14:31 - کد خبر: 21748 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: به علت وجود بارش‌های فراوان و افزایش پوشش گیاهی، وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های ارسباران محتمل بوده و همه دستگاه‌های مسئول برای اطفای حریق احتمالی در مناطق جنگلی و مراتع آمادگی کامل دارند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمدباقر هنربر در حاشیه مانور اطفای حریق در جنگل‌های ارسباران، اظهار کرد: در مجموع دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان شرقی  و نیروهای نظامی و انتظامی آمادگی کاملی در مواجهه با بحران‌ها را دارند و ادارات منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست نیز زیر نظر فرمانداران ارسباران مدیریت میدانی بحران احتمالی آتش‌سوزی را بر عهده خواهند داشت، امیدواریم که هیچ‌گونه حادثه‌ای رخ ندهد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از جنگل‌های استان و برگزاری جلسات متعدد در این خصوص، گفت: مشارکت مردم و نقش سمن‌ها، تشکل‌ها و نیز آموزش جوامع محلی از راه‌های مهم جلوگیری و مهار آتش سوزی در جنگل‌ها است.
وی با تاکید بر توجه بیشتر به موضوع پیشگیری و آمادگی به عنوان مهمترین بخش مدیریت بحران، برگزاری مانور و تمرین و آموزش را مناسب‌ترین راهکار و پیشگیری در تمامی حوادث عنوان کرد.
هنربر با بیان اینکه به علت وجود بارش‌های فراوان و افزایش پوشش گیاهی وقوع آتش سوزی محتمل است، افزود: از اسفند ماه سال گذشته اقدامات پیشگیرانه از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی و تجهیز امکانات در شهرستان‌ها انجام شده است.
فرماندار خداآفرین نیز با بیان اینکه در مهار آتش سوزی سال گذشته دراین جنگل‌ها در مدت یک هفته و با وجود کمبود امکانات و تجهیزات حرفه‌ای و صعب العبور بودن، کانون‌های اصلی آتش را در سایه همدلی و همکاری و تعامل مردم و مسئولان خاموش کردیم، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع و پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها به‌عنوان سرمایه ملی و ذخایر زیست محیطی اولویت اصلی وسیاستگذاری مدیریت بحران شهرستان است.
علی امیری راد اظهار کرد: انتظار داریم خروجی ونتیجه مانور امسال از لحاظ کمیت وکیفیت نسبت به سال‌های قبل افزایش یابد و موجب حساسیت زایی در خصوص پیشگیری و مقابله با وقوع آتش سوزی شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، مانور اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ارسباران جهت حفظ آمادگی نیروهای امدادی و عملیاتی با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های خدا آفرین، کلیبر، اهر، جلفا، ورزقان و هوراند در مناطق جنگلی خدا آفرین برگزار شد.
جلسه هماهنگی این مانور در روستای کلاله از توابع شهرستان خداآفرین برگزار شد و پس از آن اعضای ستادهای مدیریت بحران شهرستان‌های یادشده به محل برگزاری مانور در مناطق صعب‌العبور جنگل‌های ارسباران عزیمت کردند.
انتهای پیام/
 دستگاه‌های مسئول برای مهار آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌های ارسباران آمادگی کامل دارند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار