خبر/

آغاز اجرای طرح گرنت فناوری در آذربایجان شرقی

1399/03/25 - 11:58 - کد خبر: 21733 نسخه چاپی

نصر: اجرای طرح گرنت فناوری در آذربایجان شرقی با امضای تفاهم نامه بین 4 دانشگاه بزرگ و پارک علم و فناوری این استان آغاز شد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، عبدالرضا واعظی رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این ارتباط امروز در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این تفاهم نامه روز گذشته با هدف حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری بین دانشگاه های تبریز، علوم پزشکی، صنعتی سهند و شهید مدنی آذربایجان از یک طرف و پارک علم و فناوری استان از طرف دیگر امضا شد.
به گفته وی حمایت مالی مستقیم از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با امور فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با عنوان گرنت فناوری در این طرح به اجرا در می آید.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید کرد: اجرای طرح گرنت فناوری در کشور بیشتر به منظور بسط و توسعه توان ملی در نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر دانایی، زمینه‌سازی حرکت دانشگاه‌های کشور به سوی دانشگاه کارآفرین، ارتقا ظرفیت توسعه فنّاوری در مراکز پژوهشی و حمایت از صاحبان ایده‌های فنّاور در جهت تولید نمونه اولیه (MVP)، دفتر امور فنّاوری وزارت عتف از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دارای ایده‌های فنّاورانه و بازارگرا در قالب گرنت جوانه حمایت می‌کند.
وی همچنین در تشریح اجرای این برنامه گفت: فاز اول این پروژه موسوم به طرح جوانه مختص پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری است و در مرحله اول این فاز گرنت تاد (توسعه اقتصاد دیجیتال) در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرا خواهد شد.
وی ، یادآور شد: در مرحله‌ی اول، این طرح در پنج استان آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی، مرکزی و سمنان اجرا می‌شود و با تامین اعتبارات لازم در فازهای بعدی، کل سطح کشور را در تمام زمینه های تخصصی پوشش خواهد داد.
به گفته وی، در این برنامه حمایتهای مالی بلاعوض از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با فناوری در حوزه ICT که منجر به توسعه دانش فنی شوند، از طریق پارک علم و فناوری، وزارت عتف، صندوق نوآوری و شکوفایی وپارک فاوا صورت خواهد پذیرفت.
وی اضافه کرد: در مراحل بعدی طرح گرنت فناوری، حمایت از فعالیت‌های تحقیقاتی با محتوای تجاری‌سازی برای اعضای هیئت علمی با عنوان گرنت شکوفایی و حمایت از فعالیت‌های شتاب‌دهی و رشد شرکت‌های نوپا با عنوان گرنت رشد عملیاتی خواهد شد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانند تا ششم تیر با ثبت نام در طرح گرنت جوانه (تاد) در وب سایت اینترنتی به آدرس https://techgrant.msrt.ir از حمایت های این طرح برای انجام پروژه های خود در قالب پایان نامه های فناورانه برخوردار شوند.
انتهای پیام/
آغاز اجرای طرح گرنت فناوری در آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار