واحدهای تولیدی کم‌مصرف برق در اردبیل ۱۵ میلیارد ریال پاداش گرفتند

1399/03/25 - 11:15 - کد خبر: 21730 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: این شرکت پارسال ۱۵ میلیارد ریال به ۱۵۸ مشترک و واحد صنعتی استان که در زمان اوج پیک بار مصرف خود را مدیریت کردند، پاداش داده است.

به گزارش نصر، حسین قدیمی روز چهارشنبه در گفت و گویی، افزود: امسال نیز واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و دارندگان چاه‌های کشاورزی که در زمان اوج پیک بار با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری و تعامل کنند، تشویقی و پاداش خواهند گرفت.
وی اظهارداشت: با افزایش مصرف در تابستان، صرفه‌جویی در مصرف برق در تمام اوقات شبانه‌روز بویژه زمان پیک بار برای جلوگیری از اعمال خاموشی ضروری می‌باشد.
وی از انعقاد قرارداد شرکت توزیع نیروی برق با واحدهای تولیدی و ادارات استان برای مدیریت مصرف در زمان اوج پیک بار برای رسیدن به اهداف مورد نظر خبر داد.
وی بیان‌کرد: این شرکت امسال نیز با هزار مشترک از جمله واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و دارندگان چاه‌های کشاورزی برای مدیریت مصرف در زمان اوج پیک بار تفاهم‌نامه امضا کرده و در نظر دارد برای آنها ۵۰ میلیارد ریال پاداش پرداخت کند.
وی با بیان اینکه بطور متوسط هر سال ۶ درصد میزان مصرف برق در استان اردبیل افزایش می‌یابد، گفت: مصرف‌کنندگان باید با مدیریت و اصلاح الگوی مصرف شرکت توزیع برق استان را در ارائه خدمات مطلوب‌تر و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته یاری کنند.
او ادامه‌داد: در کل سال در مجموع ۳۰۰ ساعت از ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه زمان اوج پیک بار در استان اردبیل می‌باشد و برای همین شرکت توزیع برق اقدام به برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف در این بازه زمانی کرده تا مشترکین مشکلاتی مانند خاموشی برق نداشته باشند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: زمان اوج پیک بار در کشور از ساعت ۱۳ تا ۱۷ می‌باشد این در حالی است که این زمان در استان اردبیل از ساعت ۱۹ عصر تا ۲۳ شب می‌باشد.
 قدیمی افزود: با اینکه ۲.۵ برابر نیاز و مصرف استان برق در اردبیل تولید می‌شود، اما به علت تولید پیوسته، عدم امکان ذخیره‌سازی انرژی برق و متغیر بودن تقاضا ناچار به مدیریت مصرف در زمان اوج پیک بار هستیم. 
وی با اشاره به کاهش راندمان تولید نیروگاه و محدود بودن توان انتقال تجهیزات و خطوط انتقال فوق توزیع در تابستان گفت: برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در این فصل بهترین و اقتصادی‌ترین روش مدیریت و اصلاح الگوی مصرف است.
وی با بیان اینکه امسال ادارات استان باید پنج مگاوات ساعت در زمان اوج پیک بار مصرف خود را کاهش دهند، اظهارداشت: تلاش می‌شود با تغییر ساعات فعالیت ادارات به اهداف مورد نظر برسیم.
او اضافه‌کرد: زمان اوج پیک بار برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۶ بعد از ظهر و برای واحدهای تجاری و خانگی ۱۹ تا ۲۳ شب می‌باشد و مصرف‌کنندگان باید سعی کنند در این ساعات از مصارف غیرضروری و پرمصرف پرهیز کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: امیدواریم با همکاری مشترکین امسال نیز مانند سال‌های گذشته در زمان اوج پیک بار هیچ خاموشی و قطعی برق ناخواسته‌ای در استان وجود نداشته باشد.
قدیمی حذف لامپ‌های رشته‌ای ، استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی و کم‌مصرف به همراه خاموش کردن لامپ‌های اضافه و همچنین تغییر زمان استفاده از جارو برقی، اتو و ماشین لباس‌شویی و ظرفشویی به ساعات غیر پیک بار را از جمله توصیه‌های مهم برای شهروندان عنوان کرد.
وی افزود: از جمله اقداماتی که به اصلاح الگوی مصرف و مدیریت آن کمک می‌کند استفاده از سیستم روشنایی با بازده بالا ، بکارگیری تجهیزات خانگی و ساختمانی با بازده بالا، بکارگیری کابل‌ها با تلفات کمتر و بکارگیری موتورهای الکتریکی و تجهیزات با بازده بالا می‌باشد.
او استفاده از نور طبیعی در روز و روشنایی موضعی برای اهداف خاص، خاموش کردن لوازم مصرف‌کننده انرژی مانند رایانه، مانیتور، چاپکر، اسکنر و نمابر به هنگام خروج و پایان وقت اداری و عدم استفاده از هیتر برقی، سماور برقی و وسایل الکتریکی حرارت‌زا را از دیگر اقدامات شهروندان برای مدیریت مصرف در زمان اوج پیک بار ذکر کرد.
وی اظهارداشت: اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف برق به معنای مصرف نکردن و کاهش رفاه جامعه نیست بلکه صحیح مصرف نمودن و کاربرد منطقی و خردمندانه از انرژی الکتریکی است.
او بیان‌کرد: کاهش هزینه تولید برق، بهبود ضریب بار، به تعویق انداختن احداث نیروگاه‌های جدید موردنیاز، کاهش هزینه برق مصرفی در صنایع ناشی از کنترل بار در زمان اوج مصرف ، کاهش هزینه‌های مرتبط با تولیدکنندگان در صنایع و کاهش قیمت تمام شده کالا به منظور ایجاد سیاست‌های مناسب در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی از جمله مزایای مدیریت مناسب مصرف برق است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی و برق کاهش هزینه تولید را به دنبال دارد، گفت: هزینه کمتر با استفاده بهینه برق امکان‌پذیر است.
قدیمی افزود: مصرف بی‌رویه برق در واقع اتلاف انرژی و هدر رفت سرمایه کشور است و همه باید تلاش کنند با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از این نعمت خدادادی استفاده درست و بهینه شود تا سرمایه کشور هدر نرود.
انتهای پیام/
واحدهای تولیدی کم‌مصرف برق در اردبیل ۱۵ میلیارد ریال پاداش گرفتند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار