رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی؛

خدمات تخصصی کارشناسان رسمی دادگستری باید در سطح جامعه فراگیر شود

1399/03/25 - 09:39 - کد خبر: 21712 نسخه چاپی

نصر: رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی با هدف معرفی انواع خدمات کارشناسی و تبیین جایگاه کارشناسان رسمی دادگستری در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و در برنامه زنده "سحرلر" حضور یافت.

به گزارش نصر، علی اکبر بالاگر در این برنامه به تشریح اهمیت فعالیت های کارشناسی پرداخت و گفت: خدمات تخصصی کارشناسان رسمی دادگستری باید در سطح جامعه فراگیر شود.
وی افزود: التزام مسئولان به اجرای قانون کارشناسان رسمی دادگستری می تواند در اشاعه فرهنگ مراجعه به کارشناس و پیشگیری از جرایم، سالم سازی محیط های سازمانی و جلوگیری از تشکیل پرونده های قضایی نقش برجسته و فاخر داشته باشد.
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی نقش صدا و سیما در اشاعه فرهنگ کارشناسی در جامعه را سازنده دانست و گفت: صدا و سیما رسانه ای مهم و تاثیر گذار است و قادر است افکار عمومی را در جهت بهبود و تعمیم خدمات کارشناسی هدایت نماید.
وی افزود: مشارکت صدا و سیما در زمینه توسعه فرهنگ کارشناسی ضروری است و ما مدتهاست درخصوص تشکیل جلسات تخصصی و راهبردی با این مرکز در حال رایزنی هستیم. در این جلسات مجموعه ای از کارشناسان دستگاه قضایی، کانون کارشناسان رسمی استان و اساتید دانشگاه تبریز حضور خواهند یافت.
مسئول جامعه کارشناسی آذربایجان شرقی تاکید کرد: ورود کارشناسان رسمی دادگستری به حوزه معاملات مسکن و خودرو در سطح کشور جنبه پیشگیرانه داشته و به کاهش محسوس جرایم و پرونده های قضایی منجر خواهد شد.
وی افزود: کانون کارشناسان رسمی آذربایجان شرقی از طریق تعاملات مورد لزوم با اتحادیه های مختلف به ویژه اتحادیه املاک، اتحادیه نمایشگاه های خودرو و مانند آن و پرداخت تا ۵۰ % مبلغ تعرفه قانونی زمینه های مناسب را برای افزایش اطلاعات حقوقی مردم فراهم می سازد.
بالاگر به مفهوم کارشناس اشاره کرد و گفت: کارشناس فردی است فرهیخته و دانا که به جهت بهره گیری از ویژگی هایی همچون مهارت، تخصص و تجربه مورد وثوق قوه قضائیه بوده و به رفع ابهام، شفاف سازی موضوع و کشف حقیقت می پردازد.
وی افزود: نیاز جامعه به خدمات تخصصی کارشناسی روز به روز بیشتر می شود و به همین دلیل با برگزاری آئین اتیان سوگند در محل دادگستری در سال جاری ۱۲۰ نفر به تعداد کارشناسان کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی اضافه خواهد خواهد شد.
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی تصریح کرد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان آذربایجان شرقی با برخورداری از یک هزار و 500 کارشناس در ۶۷ رشته مختلف بزرگ ترین بدنه تخصصی کارشناسی در شمال غرب کشور بشمار می رود.
انتهای پیام/
خدمات تخصصی کارشناسان رسمی دادگستری باید در سطح جامعه فراگیر شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار