۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

1399/03/24 - 14:00 - کد خبر: 21682 نسخه چاپی

نصر: ۱۰۳۴ روستا در سراسر کشور با تمرکز بر مناطق کمتر برخوردار، با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی متصل شدند.

به گزارش نصر، امروز در مراسمی به میزبانی شرکت ایرانسل و با حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمعی از مدیران این وزارتخانه و مدیران ارشد ایرانسل و همچنین حضور مجازی اصحاب رسانه، ۱۰۳۴ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
برای تحقق اهداف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور تکمیل دسترسی ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ارتباطی تا پایان سال جاری، نزدیک به ۵۰۰ روستا در قالب خدمات عمومی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات (USO) و بیش از ۵۰۰ روستا با سرمایه‌گذاری شرکت ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی کشور متصل شدند.
در این مراسم، با برقراری ارتباط مستقیم با دو روستای «شهنیز» در استان کهگیلویه و بویراحمد و «گلانه» در استان کردستان به عنوان نمونه‌هایی از ۱۰۳۴ روستا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایت‌های مخابراتی در این روستاها را افتتاح کرد. 
روستاهایی که در قالب طرح USO به شبکه ارتباطی متصل شدند، ۴۹۱ روستا، با احداث ۱۴۳ سایت و با سرمایه‌گذاری ۲۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودند. در این میان استان‌های کردستان با ۱۱۴، سیستان و بلوچستان با ۹۱ و خراسان رضوی با ۵۷ روستا بیشترین سهم از این طرح توسعه را دارند.
شرکت ایرانسل هم ۵۴۳ روستا را با احداث ۱۶۳ سایت و با سرمایه‌گذاری مستقیم ۸۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومانی به شبکه ارتباطی متصل کرد. استان‌های فارس با ۶۸، خراسان رضوی با ۵۹ و کردستان با ۵۷ بیشترین سهم از طرح توسعه ارتباطی شرکت ایرانسل را دارند.
بر اساس این گزارش در مراسم امروز در مجموع ۱۰۳۴ روستا با سرمایه ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که استان‌های کردستان با مجموع ۱۷۱ روستا و سرمایه‌گذاری ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی، سیستان و بلوچستان با مجموع ۱۲۸ روستا و سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی و خراسان رضوی با مجموع ۱۱۶ روستا و سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی، صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص دادند.


استقبال از وزیر ارتباطات با یادبود لالیگا
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بدو ورود به شرکت ایرانسل با استقبال رسمی و اهدای یادبود «لالیگا» شامل توپ امضا شده و پیراهن تیم فوتبال بارسلونا مواجه شد.
شرکت ایرانسل چند سالی است که با امضای قرارداد همکاری با لیگ حرفه‌ای فوتبال اسپانیا – لالیگا - محتوای اصل و اختصاصی فوتبال را ارائه می‌کند. علاوه بر آن  در راستای مسئولیت اجتماعی با احداث کمپی در تلاش است تا استعدادهای برتر درزمینهٔ فوتبال کشورمان را شناسایی و موردحمایت قرار دهد.
انتهای پیام/
۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار