پروژه تعریض جاده آناخاتون-اسپیران تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود

1399/03/24 - 10:58 - کد خبر: 21666 نسخه چاپی

نصر: تعریض جاده آناخاتون-اسپیران یک از پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز در سال ۹۹ است که با توجه به پیشرفت‌های عملیاتی حاصل‌شده پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

به گزارش نصر، حجم بالای تردد ماشین آلات سنگین حامل پسماندهای شهری در جاده آناخاتون - اسپیران، این مسیر را به یکی از جاده های خطرناک تبدیل کرده است که متاسفانه تعداد تصادفات رخ داده در آن نیز بالا است.
شهردار تبریز در این باره می‌گوید: مسیر دسترسی به زباله گاه شهرداری از این جاده بوده و شاید بخشی از ترافیکی که ایجاد می شود، ناشی از تردد دستگاه های حمل زباله باشد و از این رو نیاز است که جاده آناخاتون – اسپیران در سریع ترین زمان تعریض شود.
 
 
ایرج شهین باهر ادامه می‌دهد: جاده آناخاتون-اسپیران بیش از ۳۰ سال است که در وضعیت فعلی باقی مانده است و تلاش می کنیم که تا پایان سال جاری، قسمتی از این جاده را تکمیل و به مردم عزیز تحویل بدهیم تا میزان تصادفات در این جاده به حداقل برسد.
جاده آناخاتون-اسپیران با حدود چهار کیلومتر طول، از سه راهی باباغی به طرف اسپیران آغاز می شود که هم اکنون قطعه اول و دوم در دستور کار قرار دارد و در ادامه نیز مابقی مسیر بازسازی خواهد شد.
قطعه دوم این پروژه با اجرای عملیات بنایی با سنگ لاشه و اجرای پل با پایه های سنگی دو دهنه ۶ متری به همراه بتن ریزی در ضلع غربی و خاکریزی لایه تونان km ۳+۴۰۰ ، و انجام آزمایشات مربوط به تراکم در حال اجرا است.
شهردار تبریز در بخش دیگری از مصاحبه خود در خصوص این پروژه می‌افزاید: در خصوص روشنایی جاده آناخاتون-اسپیران باید بگویم که این مسئله جزو وظایف اداره برق است و البته ما پیگیر هستیم و خود اداره برق نیز به دنبال اعتبار است تا روشنایی مسیر را ایجاد کند؛ نبود روشنایی در این مسیر، یک واقعیت است و عامل تصادفات در این جاده صرفا بحث جاده و راننده نیست و روشنایی نیز در آن تاثیر دارد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز نیز با اشاره به ضرورت تعریض پل‌های موجود در مسیر آناخاتون-اسپیران معتقد است: باتوجه به وجود پل هایی در مسیر جاده آناخاتون لازم است اقدامات لازم برای تعریض پل های واقع در مسیر نیز انجام گیرد به همین خاطر همکارانم در پروژه، پی کنی زیر باکس ها جهت تعریض پلها را آغاز کرده اند.
بابک شریفی ادامه می‌دهد: با رعایت تدابیر بهداشتی و پروتکل های مربوطه تلاش می کنیم از زمان و شرایط مساعد آب و هوایی نیز بهره مند شویم و پروژه ابلاغی را که از نیازهای اساسی تبریز است به نحو احسن و در کمترین زمان ممکن اجرایی کنیم.
پروژه تعریض جاده آناخاتون – اسپیران با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان با اجرای عملیات شانه سازی، زیرسازی و آسفالت به همت شهرداری منطقه ۶ و سازمان عمران شهرداری تبریز در حال اجرا است.
انتهای پیام/
پروژه تعریض جاده آناخاتون-اسپیران تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار