معاون درمان وزیر بهداشت؛

قسمت عمده‌ای از دستگاه‌های کمک تنفسی در کشور تولید می‌شود

1399/03/22 - 12:54 - کد خبر: 21593 نسخه چاپی

نصر: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم‌اکنون بیشتر دستگاه‌های کمک تنفسی در داخل کشور تولید شده و وزارتخانه در تامین آن برای بیماران مبتلا به کرونا مشکلی ندارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، قاسم جان‌بابایی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: کشور ما توانایی تامین تجهیزات کمک تنفسی مورد نیاز مبتلایان به بیماری کرونا را دارد و امکانات درمانی در حد استانداردی در بیمارستان‌ها برای مردم در کشور فراهم است.
وی ادامه داد: به جز تجهیزات ویژه تخت‌های بخش آی سی یو هیچ نیاز دیگری برای خدمات رسانی به بیماران و از جمله مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور وجود نداشته و امکانات لازم به میزان کافی مهیا و در صورت نیاز فراهم خواهد شد.
وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان در برخی از استان‌های کشور بیان کرد: شواهد موجود نشان از افزایش روزانه تعداد مبتلایان سرپایی و بستری در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و کردستان است که هموطنان باید نسبت به این امر هوشیار باشند.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حال عمومی بیماران بالای ۶۰ سال مبتلا به این بیماری وخیم‌تر از گذشته است، گفت: از هموطنان تقاضا داریم به جز کسب و کار روزانه آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از انجام دیگر فعالیت‌های روزانه خودداری کنند تا شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم.
جان‌بابایی با بیان اینکه کرونا در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا فاجعه به‌بار آورده است اظهار داشت: با تلاش همه مدیران و وزارت بهداشت و درمان و کادر درمانی تاکنون مقاومت آبرومندانه‌ای نسبت به این بیماری در سطح کشور داشته‌ایم.  
وی تاکید کرد: به هر اندازه مردم موارد بهداشتی و پروتکلهای لازم در این زمینه را رعایت کنند به همان اندازه در دو هفته آینده آثار آن را در بیماران مبتلا خواهند دید از اینرو مردم باید همانند اوایل دوران کرونا در کشور موضوع را جدی بگیرند و موارد توصیه شده را تا حد امکان مراعات کنند.
معاون وزیر بهداشت به همراه هیات همراه در سفر به آذربایجان‌غربی، از بخش‌های مختلف بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مهاباد و بوکان بازدید کرد.
مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در سطح استان محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
قسمت عمده‌ای از دستگاه‌های کمک تنفسی در کشور تولید می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار