سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی؛

اقتدار اتاق تعاون باید ارتقاء پیدا کند

1399/03/21 - 14:27 - کد خبر: 21545 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره وظایف، اختیارات و نقش بخش تعاون در توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: تعاون در جهش تولید و توسعه اقتصادی جامعه نقش مهمی ایفا می کند.

به گزارش نصر، حسین فتحی در نشست تخصصی با اعضای اتاق تعاون تبریز با تاکید بر ایفای نقش مهم تعاون و ارتقاء سطح خدمات این بخش به آحاد جامعه افزود:  تقویت و توسعه بخش تعاون و ارتقاء اختیارات اتاق تعاون به عنوان هماهنگ کننده در بخشهای مختلف می تواند در جهت تحقق اهداف و برنامه های راهبردی وزارت و شناسایی نقاط قوت و ضعف، توسعه مشارکتهای مردمی، گسترش سرمایه گذاری و  اشتغال نقش ارزشمندی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه همه ما در قبال نظام و مردم مسئول هستیم تصریح کرد: باید بتوانیم به اعتبار مسئولیت و تعهدی که عهده دار آن هستیم با رفع موانع و مشکلات پیش رو با اقتدار در جهت ارتقاء خدمات تلاش کنیم .

فتحی با بیان اینکه هم اکنون 14 گروه کاری در بخشهای مختلف مدیریت استان نقش تصمیم سازی و تصمیم گیری را دارند عضویت اتاق تعاون را در این جلسات ضروری عنوان کرد و بر ارتقاء اقتدار اتاق تعاون در استان تاکید کرد.

این گزارش حاکی است، پیش از سخنان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصور نیکخو معاون امور تعاون با اشاره به اینکه اتاق تعاون پارلمان بخش تعاون است نقش این اتاق را در راستای توسعه و تحقق برنامه های حوزه معاونت تعاون وزارت بسیار مهم توصیف نموده مشمولیت خدمات و برکات آن را نه برای یک نفر بلکه تمامی آحاد مردم برشمرد و اظهار کرد: از اهداف مهم بخش تعاون کمک به تامین نیازهای اساسی مردم، ایجاد اشتغال پایدار و ارتقاء نقش مردم در اقتصاد است.

رئیس اتاق تعاون تبریز نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های اتاق تعاون افزود: در سال 98 تعداد 111 پرونده توسط مرکز داوری اتاق مورد رسیدگی قرار گرفته که از این میزان 109 مورد مربوط به تعاونیها و 2 مورد مربوط به اتحادیه ها بوده است و تعداد 11 پرونده در دست بررسی می باشد.
میرحیدر سید یعقوبی ادامه داد در این راستا در سال 99 نیز تعداد 21 پرونده در مرکز داوری اتاق ثبت شده که 3 مورد رای صادر و 18 مورد در دست اقدام می باشد.

وی در بخش دیگری با اشاره به تشکیل جلسات کمیسیون های موضوع ماده 5 در خصوص نخوه نظارت بر انتخابات تعاونی ها و اتاق ها اشاره نموده افزود: تعداد 37 جلسه در سال 1398 برگزار شده که پرونده 129 شرکت تعاونی و 7 اتحادیه تعاونی جمعا 136 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است وی گفت: در سال 99 نیز تعداد 4 جلسه با تعدا 15 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس اتاق تعاون تبریز از صدور و تمدید و تعویض کارت بازرگانی شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در سال 98 اشاره نموده از گواهی فعالیت اشخاص حقوقی و گواهی فعالیت و عضویت حرفه ای اشخاص حقیقی و نیز نماینده اتاق تعاون در جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی خبر داد: در این نشست اعضای اتاق تعاون پیرامون نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی و نیز ضرورت فرهنگ سازی تعاونی ها و تشکل ها تاکید شد.
انتهای پیام/
 اقتدار اتاق تعاون باید ارتقاء پیدا کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار