یک شوخی خطرناک که می‌تواند منجر به فوت یا آسیب جدی دوچرخه‌سواران شود؛ یک و نیم متر فاصله لطفا

1399/03/21 - 13:07 - کد خبر: 21533 نسخه چاپی

نصر: رانندگی نامناسب برخی افراد در سطح جامعه باعث آسیب جدی یا حتی فوت دوچرخه‌سواران می‌تواند ختم شود.

به گزارش نصر به نقل از ترجمان صبح، در شرایط فعلی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان و لغو تمامی مسابقات ورزشی باعث شد تا ورزشکاران حرفه‌ای در دوران قرنطینه برای حفظ آمادگی خود، دوران سختی را پشت سر بگذارند.
با مشخص شدن اطلاعات جدید در خصوص ویروس کرونا و بازگشایی تدریجی برخی تمرینات ورزشی، تیم‌ها و ورزشکاران به تدریج تمرینات انفرادی و گروهی خود را آغاز کردند.
اما در این بین، دوچرخه‌سواری باتوجه به عدم لزوم گروهی بودن تمرینات، یکی از رشته‌های ورزشی بود که دوچرخه‌سواران به راحتی می‌توانند حتی در روزهای کرونایی با تمرینات در سطح شهر و جاده‌ها، آمادگی خود را حفظ کنند.
اما یکی از دغدغه‌ و مشکلات اصلی دوچرخه‌سواران، ضعف فرهنگ رانندگی برخی افراد در سطح جامعه است. متاسفانه فرهنگ نامناسب رانندگی توسط برخی افراد در جامعه باعث شده است تا دوچرخه‌سواران با مشکلات متعددی روبه‌رو شوند.
در این خصوص نیز خیلی از دوچرخه‌سواران حرفه‌ای کشورمان در گفت‌وگوهای متعدد به این موضوع بارها تاکید داشتند و عنوان کردند که جان آن‌ها از این بابت در خطر است. دوچرخه‌سواران مدعی شدند که حتی برخی از رانندگان با استفاده از الفاظ زشت آن‌ها را تهدید به زیر گرفتن می‌کنند و واقعا جان آن‌‌ها در خطر است.
یکی از راه‌های اصلی حل این موضوع، اسکورت دوچرخه‌سواران توسط مسئولین می‌تواند باشد. اتفاقی که برخی از هیات‌های استانی اقدام به این موضوع کردند اما شاید بهتر است فرهنگ رانندگی مواجهه با دوچرخه‌سواران در جامعه اصلاح شود.


یک و نیم متر فاصله لطفا!
هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی در هفته‌های گذشته بارها با پخش تراکت (یک و نیم متر فاصله) در سطح شهر تبریز از رانندگان خواستند که در صورت مواجهه با یک دوچرخه‌سوار در سطح جاده یک و نیم متر فاصله با دوچرخه‌سوار را حفظ کنند.
حتی در صورت مواجهه با یک دوچرخه‌سوار در سطح شهر ضمن حفظ فاصله حداکثری، سرعت مطمئنه را داشته باشند.


فوت نوجوان ملی‌پوش یزدی به دلیل قصور راننده
متاسفانه در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، مهیار فرزانه ملی‌پوش نوجوان یزدی صبح برای انجام تمرینات با وسایل ایمنی کامل به یکی از جاده‌های استان یزد می‌رود که متاسفانه قصور راننده باعث فوت این ملی‌پوش می‌شود.
البته خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که اتفاق افتادن حوادث جاده‌ای برای رکابزنان بستگی به فرهنگ رانندگی مردم کشور دارد که مختص ایران نبوده و بروز چنین اتفاقاتی در بقیه کشورها نیز مشاهده شده است.
با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که بهترین کار ممکن برای این موضوع، اسکورت دوچرخه‌سواران توسط هیات‌ دوچرخه‌سواری استان است که این اتفاق در هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان‌شرقی رخ داده است.
انتهای پیام/
یک شوخی خطرناک که می‌تواند منجر به فوت یا آسیب جدی دوچرخه‌سواران شود؛ یک و نیم متر فاصله لطفا ترجمان صبح


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار