فرماندار هشترود؛

۵۰ درصد توان مدیریتی صرف مقابله با بحران شد

1399/03/20 - 17:04 - کد خبر: 21497 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود گفت: طی سال ۹۸ و ابتدای سالجاری، ۵۰ درصد توان مدیریتی شهرستان صرف مقابله با بحران‌های طبیعی شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، امین امینیان روز سه شنبه در  جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به بحران شهرستان با بیان اینکه پیش‌بینی و پیش‌گیری نقشی اساسی در کاهش خطر پذیری ناشی از بحران های طبیعی دارد افزود: ۳۳ مورد از ۴۳ مورد بحران طبیعی که در جهان شناخته شده در ایران روی می دهد و در هشترود نیز شاهد بسیاری از این بحران ها همچون سیل، زلزله و  دیگر بلایای طبیعی هستیم.
وی به ضرورت موضوع پیش‌بینی و پیشگیری در مقابله با بحران اشاره کرد و اظهار داشت: برای نمونه در مورد سیلاب یا سایر بحران‌ها،  زمانی می‌توانیم اعلام کنیم که عملکرد موفقی داشته‌ایم که وقوع سیلاب کاهش دهیم و میزان خسارات و آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل برسانیم که این مساله فقط از طریق پیش‌بینی و پیش‌گیری امکان پذیر است.
امینیان گفت: در همین راستا می‌توان به رعایت دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها در احداث بناها به منظور جلوگیری از تلفات ناشی از زلزله، انجام اقدامات پیش‌گیرانه به منظور جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع اشاره کرد.
 وی افزود: متاسفانه گاهی نه تنها بحران، مدیریت نمی‌شود بلکه با بی‌توجهی نسبت به قوانین و مقررات، دستگاه‌های ذی‌ربط خود عاملی بر تشدید بحران می‌شوند که نمونه آن وقوع سیلاب در سال ۹۵ در منطقه و از بین بردن پل چندین روستا بر اثر بی‌توجهی به اصول و ضوابط در خصوص مسیل‌ها بود.
امینیان گفت: کوتاهی و عدم جدیت در برخورد با متخلفان باعث می‌شود که آن‌ها جری‌تر شده و تخلفات آشکارتری انجام دهند و حتی برای خود حق و حقوقی قائل شوند.
الزام شرکت آب منطقه‌ای شهرستان بر ارائه گزارش عملکرد مستند و دقیق از اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها، آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها، تهیه نقشه پهنه بندی رودخانه‌ها، لایروبی رودخانه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به عوامل و نیروهای محلی در خصوص نحوه مواجه با مخاطرات طبیعی از جمله آتش‌سوزی ها از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان، تاکید بر برگزاری مانور زلزله از سوی هلال احمر،  از جمله مصوبات جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و پاسخ به بحران شهرستان هشترود بود.
انتهای پیام/
۵۰ درصد توان مدیریتی صرف مقابله با بحران شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار