خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد

1399/03/20 - 15:08 - کد خبر: 21484 نسخه چاپی

نصر: مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق دستورالعمل‌های اعلام شده خوابگاه‌های دانشجویی این واحد دانشگاهی نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و حداقل تراکم از ۱۷ خرداد امسال بازگشایی شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، فاطمه باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بر این اساس و طبق برنامه ریزی انجام گرفته تمامی خوابگاه‌های دانشجویی از قبیل خوابگاه‌ها، سلف‌های غذاخوری و سرویس ایاب و ذهاب آماده سازی و اقدامات لازم در این بخش انجام شد.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر خوابگاه‌های دانشجویی این واحد دانشگاهی با تراکم پایین (هر اتاق حداکثر دو نفر) آماده سکونت دانشجویان بوده و علاوه بر آن اقدامات لازم از قبیل گندزدایی، ضدعفونی روزانه خوابگاه‌ها طبق پروتکل انجام و راهنمای گام دوم و پوسترهای گندزدایی در تمامی اماکن توزیع شده است.
این مسؤول ادامه داد: برنامه غذایی در ۲ منوی غذای گرم و جیره خشک با کمک شورای صنفی و نظرسنجی از دانشجویان در اختیار آنان قرار می گیرد و غذاهای گرم نیز در ظروف یکبار مصرف و بصورت بسته بندی ارائه می شوند و علاوه بر آن، سرویس ایاب و ذهاب نیز در محل پردیس دانشگاه با حداقل ظرفیت در حال خدمات دهی هستند.
وی اظهار داشت: طبق نظر مسؤولان این واحد دانشگاهی بسته بهداشتی توسط معاونت آموزشی و دانشکده ها در اختیار دانشجویان قرار گرفته و دانشجویان نیز هنگام ورود موظف به تحویل فرم خود اظهاری به سرپرستان خوابگاه‌ها هستند.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طبق تدابیر اتخاذ شده محل قرنطینه احتمالی دانشجویان مبتلا به این نوع بیماری نیز ۲ سوئیت کامل در خوابگاه خواهران و پنج سوئیت در خوابگاه پسران اختصاص یافته است.  
باقری افزود: با هماهنگی‌های لازم برای فراخوان دانشجویان رشته های بهداشت جهت نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه، آشپزخانه و سلف سرویس انجام گرفته است.
وی، انجام تعمیرات ضروری خوابگاه ها، سلف سرویس ها، نوسازی برخی تجهیزات، خرید گرمخانه غذا برای مجتمع خوابگاهی دختران، خرید دماسنج لیزری جهت استفاده در آشپزخانه و سلف سرویس، آموزش های عمومی شرایط جدید تحصیل و زندگی در خوابگاه توسط دانشجویان شورای صنفی را از دیگر اقدامات امور دانشجویی در  راستای تسهیل در روند حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها ذکر کرد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۷ نفر از دانشجویان در ۱۵ خوابگاه دولتی و خودگردان ساکن شده اند و در روزهای آتی نیز دانشجویان طبق زمانبندی معاونت آموزشی به دانشگاه بازخواهند گشت.
انتهای پیام/
خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار