راه‌آهن میانه-تبریز برای دولت بسیار مهم است

نوبخت: مسیر بستان‌آباد-تبریز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود

1399/03/19 - 21:40 - کد خبر: 21435 نسخه چاپی

نصر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه طرح راه‌آهن میانه-تبریز برای دولت بسیار مهم است، گفت: اعتبار این طرح در بودجه امسال، 400 میلیارد تومان است که دولت متعهد به پرداخت این اعتبار و تکمیل آن تا پایان سال جاری است.

به گزارش نصر، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز در محدوده قطعه 8 الف این پروژه، اظهار داشت: راه‌آهن میانه-تبریز یکی از طرح‌های بسیار مهم زیربنایی کشور است که با پیگیری‌های صورت گرفته، توانستیم مسیر میانه تا بستان‌آباد را در سال گذشته با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری برسانیم.
وی با اشاره به مزایای این پروژه ازجمله کاهش 100 کیلومتری مسیر ریلی تهران تا تبریز و بهبود مشخصات فنی این مسیر، افزود: بخش دوم این طرح از ایستگاه بستان‌آباد تا ایستگاه خاوران تبریز به طول 44 کیلومتر تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.
نوبخت خاطرنشان کرد: تاکنون از مجموع اعتبار مصوب برای این پروژه، 100 میلیارد تومان اعتبار نقدی برای احداث ابنیه و تجهیزات ایستگاه خاوران پرداخت شده و مابقی اعتبار نیز تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در این بازدید با توضیحات مدیران اجرایی پروژه راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز در جریان آخرین وضعیت اجرای این طرح قرار گرفت و دستورهای لازم برای حل مشکلات اجرایی آن را صادر کرد.
پروژه راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز به طول 175 کیلومتر از ایستگاه فعلی راه‌آهن میانه شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌‌شود.
تاکنون ۱۳۲ کیلومتر از این طرح از مسیر میانه تا بستان‌آباد به بهره‌برداری رسیده و مسیر بستان‌آباد تا تبریز نیز در حال اجراست که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد. 
انتهای پیام/
نوبخت: مسیر بستان‌آباد-تبریز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار