معاون رئیس جمهور:

دولت مشکلی برای تأمین اعتبار طرح‌های احیای دریاچه ارومیه ندارد

1399/03/19 - 19:00 - کد خبر: 21434 نسخه چاپی

نصر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه بازدید از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت این طرح‌ها برای دولت، اظهار داشت: با وجود محدودیت منابع مالی دولت، مشکلی از نظر تأمین اعتبار مورد نیاز برای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه وجود ندارد.

به گزارش نصر، محمدباقر نوبخت با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به قیمت روز، برای احیای دریاچه ارومیه سرمایه‌گذاری شده است، گفت: با اجرای طرح‌های مصوب، وسعت فعلی دریاچه ارومیه در مقایسه با سال ۱۳۹۳، بیش از ۱۰۸۹ کیلومتر مربع و تراز دریاچه نیز ۱۲۷ سانتی متر افزایش یافته  و در سال جاری نیز بخش عمده‌ای از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به احداث تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه، ادامه داد: در حال حاضر کمتر از ۲۸۰۰ متر از این پروژه باقی مانده و اکنون دو دستگاه تی‌بی‌ام عملیات حفاری تونل را انجام‌ می‌دهند و قطعاً با ورود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب جدید به دریاچه، پیکره‌ آبی آن پرآب‌ و فعال‌تر خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در ابتدای این دولت، همه نگران خشکی دریاچه ارومیه بودیم ولی الحمدالله امروز دریاچه احیا شده و امیدواریم با استمرار طرح‌های احیا، صیانت از این دریاچه در دستور کار همه‌ مسئولان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ششم خرداد ماه، بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کرده‌ایم و با این‌که منابع محدود بود اما تقسیم شده است، گفت: از ابتدای سال با برنامه‌ریزی، اعتبار مورد نیاز دریاچه ارومیه را کنار گذاشته‌ و بخشی از آن را نیز پرداخت کرده‌ایم.
انتهای پیام/
دولت مشکلی برای تأمین اعتبار طرح‌های احیای دریاچه ارومیه ندارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار