رئیس هیئت سوارکاری تبریز؛

تا اطلاع ثانوی، برگزاری هرگونه شو سواره در تبریز ممنوع است

1399/03/19 - 16:47 - کد خبر: 21429 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت سوارکاری تبریز گفت: اداره ورزش و جوانان استان به تمامی هیئت ها اعلام کرده است که هرگونه برگزاری مسابقاتی که در آن تجمع باشد، ممنوع است و ما در حد ممکن تمامی باشگاه های سوارکاری را آگاه از این امر نموده ایم.

به گزارش نصر، "صمد زمانزاد قویدل" در گفت و گو با خبرنگار نصر در راستای برگزاری شو سواره بدون رعایت پروتکل های بهداشتی توسط یکی از باشگاه های اسب سواری در تبریز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پروانه کسب باشگاه نعل طلا در شرف اقدام است و هنوز مجوزی برای فعالیت خود را نگرفته است.

وی افزود: متاسفانه مدیر باشگاه نعل طلا بدون هماهنگی با هیئت سوارکاری تبریز، تصمیم به برگزاری مسابقه اسب سواری کرده است که باتوجه به وجود شرایط حاکم در دنیا و وظیفه ذاتی، روند ادامه فعالیت شو سوارکاره در این باشگاه را گرفتیم.

وی ادامه داد: جواب مدیر این باشگاه به هیئت سوارکاری تبریز این بود که با اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز هماهنگی های لازم را کرده است و قرار بود این شو را در یک محفل خصوصی و چند نفره لرگزار کند. اما ویدیوهایی که از این باشگاه به دست ما رسید، نشان دهنده تجمیع و حضور بالغ بر 200 تماشگر در آن باشگاه ورزشی آن هم بدون رعایت پرتوکل های بهداشتی بود. حداقل از نظر ما، یک جمع 200 یا 30 نفره را نمی توان یک محفل خصوصی دانست.

قویدل اظهار کرد: از آنجایی که شو سواره یک رویداد ورزشی است نه یک تمرین ورزشی، وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی بنده بود تا گزارش این اتفاق را به اطلاع رئیس اداره کل ورزش و جوانان شهر تبریز و استان برسانم.

رئیس هیئت سوارکاری تبریز به روال برگزاری یک برنامه ورزشی در باشگاه های سوارکاری اشاره کرد و گفت: ابتدا مدیر باشگاه باید تقاضای کتبی خود را به هیئت سوارکاری تبریز ارسال نموده و سپس هیئت سوارکاری تبریز مجددا نامه ای افزون بر نامه مدیر باشگاه سوارکاری، به اداره ورزش و جوانان استان ارسال کند؛ بعد از موافقت اداره کل ورزش و جوانان تبریز و هیئت سوارکاری تبریز، مدیر باشگاه می تواند دست به چنین اقدامی بزند.

وی اذعان کرد: این در حالی است که اداره ورزش و جوانان استان تا به امروز علی رغم حذف پروتکل بهداشتی کرونا، به تمامی هیئت ها اعلام کرده است که هرگونه برگزاری مسابقاتی که در آن تجمع باشد، ممنوع است و ما در حد ممکن تمامی باشگاه های سوارکاری را آگاه از این امر نموده ایم.

قویدل با بیان اینکه نمی خواهیم منطقه خوش آب و هوای آرپا دره سی کانون ویروس کرونا باشد، تصریح کرد: اگر پایمان را به یکی از بخش های عفونی بیمارستان ها بگذاریم، متوجه خواهیم شد که یک سهل انگاری ساده چه مصیبت و فاجعه ای را به بار خواهد آورد. اگر تنها یک نفر در آن جمع ناقل ویروس کرونا باشد، گناه آن به گردن مسئولی است که سهل انگاری کرده است و این بنده هستم که مشمول ذمه سلامتی سایر مردم در مقابل خدا خواهد بود.

رئیس هیئت سوارکاری تبریز گفت: باتوجه به وضعیت حاکم در دنیا، ز تمامی سوارکاران و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند خواستاریم با به خرج دادن سعه صدر، در رویدادهای ورزشی که در آن ها تجمیع صورت می گیرد، شرکت نکنند تا وضعیت به حالت عادی برگردد. وظیفه هیئت سوارکاری، انتشار اخبار، انعکاس موضوع و رویدادها به اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز است نه صلاحی برای مبارزه با فعالیت های ورزشی.
اتنهای پیام/
تا اطلاع ثانوی، برگزاری هرگونه شو سواره در تبریز ممنوع است سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار