رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

جهان، از اقدامات استکباری و نژادپرستانه آمریکا به ستوه آمده است

1399/03/19 - 16:23 - کد خبر: 21426 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امروز مردم جهان از اقدامات و رفتارهای استکباری و نژادپرستانه آمریکا که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارد، به ستوه آمده و چهره واقعی آمریکا عیان شده است، گفت: در این برهه، بازخوانی جنایات و سیاست‌های استکباری آمریکا اثرات بسیاری خواهد داشت.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام رسول برگی امروز (دوشنبه ۱۹ خرداد) در جلسه اندیشه‌ورزی و سیاست‌گذاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با اصحاب رسانه، اظهار کرد: از ششم تا ۱۲ تیر به عنوان "هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی" نامگذاری شده و همچنین مناسبت‌های بسیار بزرگی هم در این روزها در رابطه با انقلاب و دفاع مقدس داریم.

ضرورت بازخوانی جنایات آمریکا در این برهه
وی با تشریح اهمیت این ایام، تاکید کرد: ششم تیر سال ۶۰ سالروز سوءقصد نافرجام به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر توسط گروهک تروریستی فرقان است که این گروهک مورد حمایت آمریکا بود و بازخوانی این وقایع بسیار اهمیت دارد.
براساس این گزارش، وی تاکید کرد: در هفتم تیر همان سال نیز مجاهدان خلق در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران بمب‌گذاری کرده و در این حادثه تروریستی آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش شهید شدند.
حجت‌الاسلام برگی ادامه داد: در هشتم تیر سال ۶۶ نیز "سردشت" توسط هواپیماهای رژیم بعثی که مورد حمایت آمریکا بود، بمباران شیمیایی شد و در نتیجه آن ۱۱۰ نفر شهید و پنج هزار نفر مجروح شیمیایی شدند؛ هنوز هم آثار و تبعات این بمباران شیمیایی در این منطقه دیده می‌شود.
وی گفت: در هشتم تیر سال ۶۰ نیز "محمد کچویی" رییس زندان وقت اوین توسط مجاهدین خلق به شهادت رسید و این اقدام تروریستی مورد حمایت آمریکا بود؛ همچنین در ۱۱ تیر سال ۶۱ آیت الله صدوقی، امام جمعه یزد در محراب به شهادت رسید.
وی با بیان این‌که در ۱۲ تیر سال ۶۷ نیز ناو آمریکایی وینسنس با شلیک موشک به ایرباس ایرانی(IR655)، ۲۹۰ نفر را به شهادت ‌رساند، افزود: مسئولان ناو آمریکایی در مقابل این جنایت، مدال شجاعت و افتخار گرفتند و این حرکت نیز یکی از نشانه‌های خباثت و رفتار ضدحقوق بشری آمریکا است.

اهداف و برنامه‌های پیشنهادی برای هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در استان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به اهداف و محور برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: معرفی و تبیین مبانی انقلاب اسلامی در حوزه دشمن شناسی و استکبارستیزی، تقویت روحیه ظلم ستیزی و دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان، تبیین ابعاد نفوذ و نفاق و تعمیق درک و شناخت مردم از سیاست‌های استکباری آمریکا از جمله این محورها است.
وی به برخی از برنامه‌های پیشنهادی برای هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان اشاره کرد و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر، شهدای ترور، شهدای بمباران شیمیایی و قربانیان سقوط ایرباس در قالب برنامه‌های مختلف، توصیف ابعاد مختلف ترور، تهیه نمایشگاه مجازی از تصاویر شهید بهشتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، شعر و سرود، اکران عمومی مستند ترور سرچشمه، ماجرای نیم روز یا رد خون، تبیین و بازشناسی اندیشه‌های شهید بهشتی و... از جمله این برنامه‌ها است.
وی با بیان این‌که تلاش خواهیم کرد تا هفته پربار و پرمحتوایی برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به این‌که مجاهدین خلق به تبریز هم چشم دوخته و شخصی مثل موسی خیابانی را در اینجا به فعالیت گمارده بودند، بازخوانی و افشای وضعیت، جنایات و ترورهای آنان در تبریز باید مورد توجه باشد، چراکه مرتکب ترور و جنایت بسیاری در تبریز شدند.
حجت‌الاسلام برگی تاکید کرد: طرح شکایت از جنایات آمریکا به ویژه در اقدام تروریستی به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همچنین قتل جرج فلوید و ایجاد طومار الکترونیکی برای محکومیت جنایات آمریکا از سایر برنامه‌های پیشنهادی بوده و در حوزه خدمت‌رسانی نیز توزیع نان رایگان، ویزیت رایگان، توزیع گوشت قربانی و... را در برنامه داریم.
انتهای پیام/
جهان، از اقدامات استکباری و نژادپرستانه آمریکا به ستوه آمده است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار