مديرکل فرودگاه‌هاي آذربایجان‌شرقی:

ظرفيت پارکينگ هواپيماي فرودگاه بين‌المللي تبريز به 2 برابر افزايش مي‌يابد

1398/03/18 - 13:52 - کد خبر: 2142 نسخه چاپی

نصر: مديرکل فرودگاه‌هاي آذربایجان‌شرقی از افزایش دو برابری ظرفيت پارکينگ هواپيماي فرودگاه بين‌المللي تبريز خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، مصطفی صفایی امروز در حاشیه بازدید شهردار و اعضای شورای شهر تبریز از فرودگاه بین‌المللی تبریز اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم فرودگاه تبریز، توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی وی‌های ارتباطی با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی است که با اتمام آن ظرفیت پذیرش پارکینگ هواپیمای فرودگاه تبریز به بیش از دو برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین پروژه توسعه ترمینال 3 فرودگاه تبریز را در دست اجرا داریم که طی آن ترمینال سه فرودگاه تبریز با هزینه‌ایی بالغ بر 50 میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به مساحت 800 مترمربع توسعه می‌یابد.

وی در خصوص پروژه ترمینال بین‌المللی 14 هزار متر مربعی فرودگاه تبریز نیز اذعان کرد: مطالعات و طراحی این پروژه در آینده نزدیک نهایی خواهد شد و پس از آن جهت انجام مراحل فراخوان و مناقصه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

صفایی با اشاره به اهمیت پروژه ترمینال 14 هزار  متر مربعی برای توسعه هر چه بیشتر شهر تبریز گفت: با عنایت به هزینه‌های بالای اجرای این پروژه، از شورای شهر و سایر مسوولان استانی تقاضا داریم جهت اجرای هر چه بهتر این پروژه با اداره‌کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی همکاری کنند.

این مقام ارشد حوزه حمل و نقل هوایی استان در پایان به اهمیت این فرودگاه به عنوان یک  فرودگاه 24 ساعته عملیاتی تاکید و تصریح کرد: این فرودگاه به دلیل واقع شدن در مرز و کریدور هوایی بین‌المللی در ارائه خدمات ناوبری، هوانوردی به پروازهای داخلی و بین‌المللی نقش بسیار مهمی دارد.

شهردار و اعضای شورای شهر تبریز نیز در این دیدار آمادگی خود را جهت همکاری‌های همه جانبه در اجرای پروژه‌های فرودگاه تبریز (مخصوصا پروژه 14000 متری این فرودگاه) اعلام کردند.

لازم به ذکر است، هم اکنون از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز پروازهای داخلی به مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز،  بندرعباس، عسلویه، کیش، رشت و کرمان  برقرار است.

انتهای پیام /

ظرفيت پارکينگ هواپيماي فرودگاه بين‌المللي تبريز به 2 برابر افزايش مي‌يابد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار