شماری از باشگاه‌های بدنسازی زنجان در شرف ورشکستگی و تعطیلی هستند

1399/03/19 - 14:53 - کد خبر: 21417 نسخه چاپی

نصر: رییس هیات ورزش بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان گفت: شماری از باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان در شرف ورشکستگی و تعطیلی هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مهران زرگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار، افزود: آسیب ناشی از ویروس کرونا و پایین بودن میزان درآمد و عدم ارایه تسهیلات بانکی درنظرگرفته شده از سوی دولت، باعث شده است حدود ۶۰ درصد باشگاهداران این استان برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر، تجهیزات ورزشی خود را به منظور فروش، آگهی کنند.
وی اظهار داشت: متاسفانه وقتی سخن از ارایه تسهیلات اعطایی به باشگاهداران به میان آمد، موجران از تصمیم خود جهت عدم دریافت ۱ تا ۳ ماه از مبلغ اجاره بهاء مکان ورزشی از مستاجران خود، منصرف شدند.
زرگری تصریح کرد: از متولیان ذیربط انتظار می‌رود برای جلوگیری از ضرر و زیان باشگاهداری و تعطیلی باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام زنجان تدبیری اتخاذ کنند تا در ارایه تسهیلات بانکی در نظرگرفته شده، تسهیل و تسریع شود وگرنه با این اوصاف هیچ انگیزه‌ای برای ادامه کار نیست.
وی تاکید کرد: فعالیت باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام با توجه به پایین بودن آمار ورزشکاران، صرفه اقتصادی ندارد و در شرایط حاکم فعلی که تعداد ورزشکاران مراجعه کننده به یک پنجم کاهش پیدا کرده است، باشگاهداران برای سرپا نگه داشتن مکان های ورزشی خود، از جیب هزینه می کنند.
زرگری افزود: باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام زنجان به خاطر شیوع بیماری ویروس کرونا از چند جهت مختلف آسیب دیده اند که جز با کمک متولیان امر، این آسیب ها جبران نخواهد شد.  
وی با تاکید براینکه در وضعیت فعلی، هیچ باشگاهداری حتی مبلغ اجاره بهاء خرداد ماه خود را کسب نخواهد کرد، اظهار داشت: با این وجود آن دسته از باشگاه هایی که فعالیت خود را آغاز کرده اند باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند تا سلامت ورزشکاران با تهدید و خطر ابتلا به بیماری ویروس کرونا، مواجه نشود.
زرگری افزود: باشگاهداران یقین بدانند اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در باشگاه ها از سوی بازرسان ذیربط، رصد خواهد شد و هر باشگاهی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده باشد اخطار گرفته و یا پلمب خواهد شد.  
وی تصریح کرد: لازم است باشگاهداران بعد هر سانس و روز کاری، نسبت به ضدعفونی و گندزدایی باشگاه ها و تجهیزات ورزشی مورد استفاده ورزشکاران، اقدام کند و توصیه می شود این مکان های ورزشی به اقلام بهداشتی ازجمله دستکش یکبار مصرف و اسپری الکل، مجهز باشند.   
از پنجم اسفند ماه پارسال (سال ۹۸) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، قریب سه ماه،  ممنوع اعلام شد.
حال باشگاهداران منتظر ارایه تسهیلات بانکی درنظر گرفته شده هستند تا بلکه بتوانند با دریافت آن، نسبت به تسویه بدهی‌های خود اعم از حقوق معوقه مربیان و اجاره بهاء عقب افتاده اماکن ورزشی تحت مدیریت خود اقدام کنند.
تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب ۱۷۰ باب است و حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.
انتهای پیام/
شماری از باشگاه‌های بدنسازی زنجان در شرف ورشکستگی و تعطیلی هستند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار