پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان راه اندازی می‌شود

1399/03/19 - 10:17 - کد خبر: 21383 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف توسعه اقتصادی و تجاری در منطقه مرزی پارس آباد مغان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، داود شایقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: با احداث این پایانه روابط تجاری و صادراتی استان اردبیل با جمهوری‌های قفقاز ، کشورهای آسیای میانه و روسیه گسترش می‌یابد و زمینه سرمایه‌گذاری بیشتر برای ایجاد صنایع بویژه  صنایع تبدیلی ، بسته‌بندی و جهش تولید فراهم خواهد شد.
وی مطالعه و اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد را تکمیل کننده پروژه ملی خط ریلی میانه - اردبیل دانست و بیان کرد: پس از مطالعه، ردیف اعتباری برای اجرای این طرح در نظر گرفته می‌شود.
شایقی درباره احداث بزرگراه در منطقه مغان افزود: چهار بانده کردن محور پارس آباد - سربند و پارس آباد - بیله سوار در اولویت پروژه‌های عمرانی شهرستان پارس آباد در سال جاری است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از تامین اعتبار پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان خبر داد و گفت: سعی می‌شود با تلاش دستگاه‌های اجرایی این پروژه‌ها  تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
شایقی به میزان اعتبار و زمان افتتاح پروژه راه آهن اردبیل میانه نیز اشاره کرد و گفت: به پروژه راه آهن اردبیل میانه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تا پایان سال ۱۴۰۰  این پروژه افتتاح خواهد شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: عملیات اجرایی راه‌آهن اربیل- میانه شتاب گرفته و پیشرفت فیزیکی آن به ۶۰ درصد رسیده است.
وی گفت: از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل مبلغ هشت هزار میلیارد ریال به این پروژه تخصیص و تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.
انتهای پیام/
پایانه لجستیکی ایران و جمهوری آذربایجان راه اندازی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار