خبر/

پروژه های عمرانی زیر ذره‌بین مسئولان استانی و شهری

1399/03/18 - 17:21 - کد خبر: 21361 نسخه چاپی

نصر: مسئولان استانی و مدیران شهری امروز از آخرین روند اجرایی برخی از پروژه‌های شهری بازدید کردند.

به گزارش نصر، این بازدید چند ساعته ظهر امروز با حضور محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر شهردار تبریز، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر تبریز انجام یافت که طی آن برخی پروژه های عمرانی شهری مورد بررسی قرار گرفت.
پل همسان کابلی یکی از این پروژه ها بود. این پل به موازات پل اتحادملی به طول ۴۵۰ متر و عرض ۹ متر در حال احداث است که متصل کننده جاده ائل گلی به مقابل راهنمائی خواهد بود.
این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و عملیات اجرایی در حال انجام است. کارگاه و محل پایه‌ها به اتمام رسیده و این هفته قالب‌های سرستون‌ها وصل می‌شود. طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده عملیات اجرایی پروژه در محل تمام شده و در کارخانه نیز عرشه‌های فولادی در حال مونتاژ و ساخت هستند که پس از اتمام نصب می‌شوند.
بازدید از مهمترین پروژه فرهنگی استان بخش دیگری از این برنامه چند ساعته بود. پروژه مقبره الشعرا توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شد که به دلیل وقفه طولانی، شهرداری تبریز برای تکمیل این پروژه وارد کار شد.
در فاز نخست از سمت خیابان عارف و ضلع شمالی برای مقبره الشعرا ورودی ایجاد و حصارهای این ضلع جمع آوری خواهد شد. همچنین مراحل تکمیلی پروژه کافه هنر و موزه استاد احد حسینی در جنوب المان مقبره الشعرا در حال اتمام بوده و بهره برداری از آن تا یک و نیم ماه انجام می‌یابد.
 

 
در ادامه این بازدید مسئولان و مدیران استانی و شهری از پروژه پارک سلامت منطقه ۱ تبریز بازدید کردند. پارک سلامت توانیر جزو پروژه‌های فضای سبز شهرداری منطقه ۱ است.
با توجه به وسعت این پروژه که حدود چهار هکتار است و اجرای مکان‌های مختلفی از جمله زمین ورزشی، زمین بازی کودکان، محل استراحت کهنسالان، محل پیاده روی و... انجام شده، فاز اول آن با حساسیت ویژه‌ای در حال اتمام بوده و در تداوم پروژه شاهد فاز دوم پارک و اجرای عملیات پل سنگی، تراس بندی و جدول گذاری هستیم که توسط اکیپ های عمرانی آغاز شده است.
یکی از اقداماتی که در این پارک عملیاتی شده است احداث زمین ورزشی با چمن مصنوعی است که در اجرای پروژه های سلامت شهروندی مهم بوده و هم اکنون اکیپ های عمرانی در حال اجرا و نصب چمن مصنوعی با ابعاد استاندارد در محدوده تعیین شده پارک هستند. عملیات احداث سردرب پارک بزرگ سلامت با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

 
پروژه مسیرگشایی شهید میلانی آخرین پروژه مورد بازدید امروز بود که پس از تملک ۱۸۰ واحد مسکونی و تجاری با اعتباری معادل ۱۰۵ میلیارد ریال به طول ۴۵۰ متر در دو مسیر رفت و برگشت احداث شد. این پروژه علاوه بر ایجاد آسایش و رفاه برای اهالی، سبب تردد روان و اتصال خیابان قدس به خیابان بهار می شود که در کاهش بار ترافیکی و تحول این محدوده از شهر نقش مهمی ایفا می کند.
پروژه مسیرگشایی ۱۸ متری شهید میلانی (منطش) با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
انتهای پیام/
پروژه های عمرانی زیر ذره‌بین مسئولان استانی و شهری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار