خبر/

چین: برجام باید به طور کامل و موثر اجرا شود / تعهداتمان ذیل برجام را ادامه می‌دهیم

1398/03/18 - 13:09 - کد خبر: 2133 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: برجام یک توافقنامه چند جانبه مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است و برای حفظ نظام منع گسترش سلاح هسته ای و صلح و ثبات در خاورمیانه بسیار مهم است و باید به طور همه جانبه و موثر به اجرا گذاشته شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، 'گنگ شوانگ' روز جمعه در نشست خبری روزانه خود در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران، منجر به وخامت اوضاع در منطقه شده و چین نسبت به آن متاسف است. 

وی با اشاره به اینکه مقابله و درگیری راه برون رفت از مساله نیست و گفت و گو و مشورت یگانه راه حل آن است از همه طرف ها دعوت کرد خویشتنداری را حفظ، گفت و گو را تقویت و برای حفظ برجام تلاش کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: مایل نیستیم شاهد نوسانات شدید در بازار انرژی یا وخامت اوضاع در خاورمیانه باشیم چین همچنان تعهدات خود در موضوع برجام را مراعات می کند و به اتفاق دیگر طرف های برجام برای حفظ آن تلاش خواهد کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران 18 اردیبهشت امسال در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته ای و بازگرداندن تحریم ها، از توقف فروش اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین برای مدت 60 روز خبرداد و گفت: اگر اروپایی ها در این مدت به جبران بپردازند ما هم به شرایط امروز بر می گردیم ولی اگر در پایان 60 روز به نتیجه ای نرسیم دو اقدام دیگر را در پیش می گیریم.

پیش از سخنان رییس جمهوری، سفیران کشورهای عضو برجام شامل آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه به وزارت امور خارجه دعوت و نامه رییس جمهوری اسلامی ایران از سوی سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به آنها تسلیم شد.

همچنین شورای عالی امنیت ملی همان روز در بیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام اعلام کرد: ایران از روز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

انتهای پیام/

چین: برجام باید به طور کامل و موثر اجرا شود / تعهداتمان ذیل برجام را ادامه می‌دهیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار