عضو شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد:

تعطیلی عملیات احداث خط 2 متروی تبریز / تمام پرداخت حقوق کارکنان شهرداری تبریز انجام شود

1399/03/18 - 10:47 - کد خبر: 21326 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: دلیل تعطیلی خط۲ مترو این است که مشکل تفاوت ارزی در قرارداد وجود دارد که این باید حل شود و هرمقدار این کار دیرتر انجام شود به ضرر تبریز است.

به گزارش خبرنگار نصر، "عبداله تقی پور" با اشاره به قطار شهری تبریز گفت: امروز ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری لازم است و تاکنون ارقام بالایی برای تکمیل خط یک هزینه شده است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم خط یک را به بهره برداری برسانیم و خطوط چهارگانه راه اندازی شود دیگر نیازی به صرف‌ بسیاری از هزینه‌های مسیر گشایی و امثال آن نیست.
وی افزود: در خط یک اکنون مدت انتظار در مترو ۱۷ دقیقه است که این زمان مناسبی نیست که در جلسه‌ کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک مقرر شد زمان انتظار کاهش یابد.
تقی پور اضافه کرد: گسترش پاره‌خط ها باید اولویت حمل ونقل عمومی باشد.
 وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان پول قطار شهری در بانک است گفت: با وجودیکه این مبلغ از بانک شامل سود می شود اما بازهم به ضرر شهرداری بوده و نمی‌توانیم از سرمایه گذاری‌های انجام شده در مترو استفاده کنیم تامین نیاز‌ خط یک قطار شهری از محل منابع غیر نقدی شهرداری تبریز اختصاص یابد .
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: براساس اعلام سازمان قطار شهری زمان انتظار در مترو از ۱۷ دقیقه به ۱۳ دقیقه کاهش یافته که قابل تقدیر است.
تقی‌ پور در رابطه با تعطیلی خط ٢مترو اظهار کرد: دلیل تعطیلی خط ۲ مترو این است که مشکل تفاوت ارزی در قرارداد وجود دارد که این باید حل شود. هرمقدار این کار دیرتر انجام شود به ضرر تبریز است.
وی ادامه داد: بحران ویروس کرونا نیز باعث تعطیلی بلند مدت شد که مقرر شد تمام پرداخت حقوق کارکنان انجام شود.
انتهای پیام/
تعطیلی عملیات احداث خط 2 متروی تبریز / تمام پرداخت حقوق کارکنان شهرداری تبریز انجام شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار