استاندار آذربایجان شرقی؛

دوگانگی در اجرای سیاست‌ها، مانع تولید است

1399/03/18 - 10:12 - کد خبر: 21317 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی دوگانگی و تضاد در سیاست‌های اقتصادی را از موانع اصلی رونق تولید عنوان کرد و گفت: تمرکزگرایی و عدم واگذاری اختیارات به استان‌ها از دیگر مشکلات این بخش است.

به گزارش نصر، "محمدرضا پورمحمدی" در پنجاه و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با انتقاد از دوگانگی و تضاد در سیاست های اقتصادی کشور اظهار کرد: اقلام موردنیاز صنایع غذایی، نهاده‌های دامی و تامین شکر بصورت وارداتی، اقتصاد کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان کرد: یکی از تولیدکنندگان از مهرماه سال گذشته 300 تن نهاده دامی وارد کرده که گمرک اجازه ترخیص آن را نمی‌دهد و نصف شکر خراب شده ولی تولیدکننده‌ای دیگر به راحتی کالای خود را وارد و ترخیص می‌کند.
پورمحمدی با انتقاد از اینکه چرا باید در کشور فقط چند نفر بتوانند نهاده‌های دامی وارد کنند، افزود: در هر جلسه این موارد را تذکر می‌دهیم اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد و دوگانگی و تضاد در سیاست‌های اقتصادی از موانع اصلی تولید به شمار می‌رود.
وی تاکید کرد: هر تصمیمی که در استان می‌گیریم باید در ستادهای ملی مجددا بررسی و تصویب شود که لازم است، اختیارات بیشتری به شورای گفت‌وگوی استان‌ها تفویض شود و تصمیمات منطقه‌ای مربوط به واردات برخی از اقلام ضروری به استان‌ها واگذار شود.
پور محمدی در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا افزود: باید جرائم تمام رسته‌های صنفی در دوران کرونا بخشوده شود.
انتهای پیام/
 دوگانگی در اجرای سیاست‌ها، مانع تولید است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار