به دنبال فضا سازي هاي رسانه اي صورت پذيرفت:

تکذيب شايعه احتکار تراکتور

1399/03/17 - 15:52 - کد خبر: 21291 نسخه چاپی

نصر: اخيراً فيلمي با عنوان احتکار تراکتوردر شبکه هاي مجازي دست به دست مي شود که شبهاتي رادر سطح جامعه ، به ويژه دربين کشاورزان ايجاد نموده است. براي روشن شدن موضوع، سراغ حسين بالاگر مسئول روابط عمومي و امور بين الملل تراکتورسازي ايران رفته، موضوع را از وي جويا شديم.

به گزارش نصر، حسين بالاگر مدير روابط عمومي و امور بين الملل تراکتورسازي ايران در خصوص روشن شدن قضيه به خبرنگار نصر در تبريز گفت: تصاويرمورد اشاره در فضاي مجازي مربوط به تراکتورها توليدي تراکتورسازي ايران در مجتمع تراکتورسازي تبريز مي باشد که طي يک پروسة طبيعي در پارکينگ فروش محوطة مجتمع پارک شده و آمادة ارسال به مشتريان و کشاورزان عزيز در سراسر کشور مي باشد.
حسين بالاگر در خصوص دليل پخش چنين شايعاتي اظهارداشت: آنچه مسلم است، اساساً دليلي براي احتکار محصولات متصور نيست.

مسئول اطلاع رساني گروه صنعتي تراکتورسازي ايران همچنين افزود : البته در اسفند ماه سال گذشته که مصادف با اوج شيوع ويروس کرونا و محدوديت هاي قرنطينه اي و ترافيکي بود، برخي از شرکتهاي حمل ونقل ، بواسطة رکود و يا کاهش فعاليتها،  با تمامي ظرفيت کار نمي کردند و باالتبع اين عوامل باعث تاخير در ارسال و توقف تراکتورها در يک مدت کوتاه در پارکينگ فروش بوده که الحمدالله با بهبود نسبي ، وضعيت، اين مشکل نيز مرتفع گرديده و ارسال تراکتور به مشتريان با روند مطلوبي دنبال مي شود.

بالاگر خاطرنشان کرد : پارک اين تراکتورها در محوطه اي باز که براي عموم قابل مشاهده است ،نشان از شفافيت عرضه و کثرت توليد اين محصول مهم و استراتژيک براي کشاورزان دارد .مضافاً اينکه در سال جهش توليد، ما در برخي از شر کتهاي اقماري ، افزايش توليد 100 درصدي داشته ايم که طبيعتاً ميزان پارک تراکتورهاي توليدي بيش از پيش  را نيز براي روزهاي آتي ، پيش بيني مي کنيم.

وي اظهار اميدواري کرد که در سالي که توسط مقام معظم رهبري به سال جهش توليد نام گذاري شده ، با توليد انبوه ، قيمت هاي کاذب بازار را شکسته و در وضعيت سخت تحريم هاي ظالمانه، بتوانيم علاوه بر اينکه خللي در توليد ايجاد نشود ، با توليد و توسعة روزافزون ، شاهد گام هاي بلند و رو به جلو در رقابت با محصولات مشابه خارجي و مطرح دنيا باشيم.
وي در پايان از رونمائي موتور نسل جديد تراکتورهاي چهار سيلندر به عنوان نمونه اي از حرکت هاي توسعه اي و پويا در امر تحقيق ، توسعه و توليد روزافزون و قابل رقابت با بازارهاي خارجي ياد کرد و افزود : تراکتورسازي ايران به عنوان يک مجموعه اي که در توليد محصولات خود ، نزديک به95 درصد خودکفا  شده،  سهام آن در بورس عرضه و به صورت يک شرکت سهامي عام اداره مي شود ،قطعا، هرگز به احتکار و مسائل حاشيه اي ورود نمي کند و اين در حالي است که اين مجموعه،  علاوه بر توليد و فروش داخلي ، چندين سال است که به عنوان صادر کننده نمونه ملي در کشور مطرح است.
انتهای پیام/
تکذيب شايعه احتکار تراکتور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار