مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:

تداوم مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران تا پایان سال‌

1399/03/17 - 15:34 - کد خبر: 21288 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از تداوم مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در مناطق جنگلی درگیر ارسباران و شهرستان اهر به این آفت تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، رحیم مهردادی روز شنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت آفت پروانه دُم قهوه‌ای شهرستان اهر اظهار کرد: در مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای توجه به اصول علمی و فنی مهم بوده و نمی‌توانیم تصمیمات خارج از مباحث فنی انجام دهیم.
وی در خصوص محلول پاشی هوایی برای مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی اهر گفت: متأسفانه سازمان جنگل‌ها، هلیکوپتری برای محلول‌پاشی مناطق جنگلی این شهرستان در اختیار ندارد و تنها راه مباره یاری گرفتن از مردم منطقه است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: هر اقدامی که برای کنترل آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل فندقلوی شهرستان اهر طی سه ماه گذشته انجام شده، با همکاری و همیاری مردم بومی منطقه بوده و این اقدام ارشمند باید تا ریشه کنی آفت پروانه دم قهوه ای ادامه یابد.


آماده باش دستگاه‌های برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران
وی در ادامه از آماده باش دستگاه‌های ذیربط در خصوص احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران نیز خبر داد و گفت: جلسات بسیاری در خصوص حفظ آمادگی دستگاه‌های امدادی به ریاست استاندار و معاون استاندار برای پیشگیری از تکرار حادثه تلخ آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران برگزار شد، از این‌رو از فرمانداران، بخشداران و دهیاران و اهالی روستاهای واقع در حاشیه جنگل‌های ارسباران می‌خواهیم به یاری دستگاه‌های دولتی بیایند تا آن حادثه تلخ آتش‌سوزی و مشابه آن در سال جدید تکرار نشود.
انتهای پیام/
تداوم مبارزه با آفت پروانه دُم قهوه‌ای در جنگل‌های ارسباران تا پایان سال‌ خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار