استان اردبیل ۹۰ درصد بذر ذرت کشور را تامین می‌کند

1399/03/17 - 11:52 - کد خبر: 21262 نسخه چاپی

نصر: معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان اردبیل ۹۰ درصد بذر ذرت کشور را تامین کرده و در دو سال گذشته با افزایش ۱۰۰ درصدی میزان تولید از خروج مقادیر زیادی ارز کشور جلوگیری کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جواد وفابخش روز شنبه در جلسه برنامه‌ریزی کشوری تولید بذر ذرت افزود: در سال زراعی گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ تن بذر با کیفیت عالی در این استان تولید شده که نسبت به سال ۹۶ افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی بیان کرد: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مقایسه با دیگر سازمان‌ها در سال گذشته در تولید بذر ذرت بسیار موفق عمل کرده و عملکرد آن هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت بی‌سابقه بوده است.
او با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی تداوم حمایت از موسسه‌ها و شرکت‌های تولید کننده بذر است ،گفت: بر اساس همین سیاست تمام مطالبات یارانه بذر سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۳۲۷ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال پرداخت و تسویه شد.
به گفته وی، همچنین از میزان مطالبات یارانه بذر سال ۹۸ نیز به میزان ۶۶۹ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال (میانگین ۳۷ درصد) به تمام استان‌ها و موسسات تحقیقاتی پرداخت شده است.
خلیل نیکشاد ، رییس جهاد کشاورزی  استان اردبیل هم گفت: در سال زراعی گذشته با تلاش کشاورزان و کارکنان این سازمان بعد از چندین سال،  رکورد تولید ذرت بذری در استان شکسته شده و حدود ۱۰ هزار تن  بذر با کیفیت عالی تولید شد.
در استان اردبیل بذر ذرت در سطح  سه هزار و  ۲۶۰ هکتار تولید شده است.
انتهای پیام/
استان اردبیل ۹۰ درصد بذر ذرت کشور را تامین می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار