بدون اشاره به آمار روزانه کرونا در تبریز و آذربایجان شرقی ؛

صومی: مغایرتی بین آمار وزارت بهداشت و استاندار آذربایجان شرقی وجود ندارد!

1399/03/14 - 12:05 - کد خبر: 21205 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز باز هم بدون اشاره به آمار روزانه مبتلایان و فوتی های کرونا در تبریز و آذربایجان شرقی گفت: شاید بیان مطالب توسط بنده و آقای استاندار متفاوت باشد، اما مغایرتی بین اظهارات ما در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی وجود ندارد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: اطلاعات ارائه شده در خصوص وضعیت آذربایجان شرقی در کشور و استان یکسان بوده و تمامی مباحثی که توسط سخنگوی وزارت بهداشت مطرح می‌شود، همان اطلاعاتی هستند که ما به صورت روزانه گردآوری کرده و به تهران ارائه می‌دهیم.
وی در خصوص برخی حواشی مبنی بر وجود مغایرت بین صحبت‌های رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و استاندار آذربایجان شرقی درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در این استان گفت: صحبت‌های بنده و آقای استاندار به معنی وجود مغایرت نبوده و تقسیم بندی مناطق به کم خطر و پرخطر و یا سفید، زرد و قرمز به تعداد فوتی‌ها و بیماران بستری بستگی دارد.
وی افزود: تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در طول یک ماه گذشته در آذربایجان شرقی رو به نزول بوده و یا حداقل اگر کاهش هم نیابد، افزایش پیدا نمی‌کند و تعداد بستری‌های امروز، نسبت به دیروز و همچنین یک ماه گذشته بیشتر نیست.
صومی بیان کرد: هم چنین در صورت مقایسه تعداد فوتی‌ها نیز نسبت به روز گذشته افزایش نیافته و همین امر نیز در صحبت‌های بنده و آقای استاندار منعکس شده است.
وی با اشاره به روند نمونه‌برداری‌ها از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا خاطرنشان کرد: از تمامی افرادی که به نوعی با فرد مبتلا تماس داشته است، نمونه گیری می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به نمونه گیری از ۹۰۰ هزار نفر در روز، نتیجه تست ۱۶۰ الی ۲۰۰ نفر شامل ۲۰ درصد از این تعداد مثبت می‌شود. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: شناسایی حدود ۱۰۰۰ مورد جدید در هر هفته نشان می‌دهد که بیماری در حال انتشار و هشدار دادن است و باید بیماری را جدی گرفته و طوری برخورد کنیم که هر فردی که با او مواجهه داریم، احتمال آلودگی به کووید۱۹ را دارد. 
وی تاکید کرد: بیماری کنترل نشده است و همچنان وجود دارد، اما مدیریت می‌شود تا افراد به صورت سرپایی درمان شده و کمتر به بیمارستان مراجعه کرده و فوت شوند.
وی با اشاره به وظایف مردم در قبال پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ اظهار کرد: مردم باید فاصله‌ گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کرده و هر فردی در هر صنفی اعم از پزشک و یا آرایشگر که با مردم سر و کار دارند، باید مسائل بهداشتی، بهداشت محیط و فاصله گذاری اجتماعی را برای پیشگیری از گرفتار شدن افراد مراعات کنند.
صومی در خاتمه متذکر شد: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم بیماری کنترل شده است که تعداد موارد جدید بیماری در هر هفته کم‌تر از هفته‌های گذشته باشد که فعلا این طور نبوده و بیماری کنترل نشده و به آرامی در حال افزایش است.
انتهای پیام/
صومی: مغایرتی بین آمار وزارت بهداشت و استاندار آذربایجان شرقی وجود ندارد! خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار