رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان؛

۱۳ رشته جدید بر اساس نیاز صنایع در دانشگاه فنی و حرفه‌ای زنجان ایجاد شد

1399/03/13 - 15:10 - کد خبر: 21180 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: امسال۱۳ رشته جدید بر اساس پایش‌های منطقه‌ای و نیاز صنایع در این دانشگاه ایجاد شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ابراهیم احمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کاردانی الکتروتکنیک، کاردانی ریخته گری، کاردانی تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی، کاردانی معماری داخلی و کاردانی جوشکاری از جمله رشته های جدید ایجاد شده در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برای سال تحصیلی آینده است.
وی با بیان اینکه ثبت نام برای ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای از طریق سایت سازمان سنجش تا ۱۸ خرداد ماه جاری ادامه دارد، اظهار داشت: پذیرش در ۸۰ درصد رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان با آزمون بوده و در چند رشته همچون ساخت و تولید، مدیریت خانواده و طراحی و دوخت نیز متقاضیان می توانند بدون آزمون وارد دانشگاه شوند.
احمدی ویژگی عمده دانشگاه فنی و حرفه ای را بخش کارگاهی و ارائه دورس عملی عنوان کرد و افزود: ایجاد مهارت در شرایط کنونی به عنوان یک اولویت مهم در کشور برای اشتغالزایی مطرح است ولی متاسفانه در جامعه با مدرک گرایی و عنوان های فریبنده مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه سابقه فعالیت دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور به سال ۱۳۴۴ و راه اندازی مراکز انستیتو تکنولوژی برمی‌گردد، اظهار داشت: در استان زنجان نیز فعالیت مراکز انستیتوتکنولوژی از سال ۱۳۵۲ شکل گرفت.
دکتر احمدی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای در گذر زمان پوست اندازی های مختلفی داشته است، گفت: در دوره ای که این دانشگاه زیر نظر آموزش و پروش قرار داشت، فعالیت آن نحیف شد ولی از سال ۱۳۹۰ که زیر نظر وزارت علوم رفت، اتفاقاتی خوبی در دانشگاه شکل گرفت.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند، گفت: با راه اندازی آموزشکده فنی و حرفه ای جدید در شهرستان ابهر و همچنین ایجاد رشته های جدید، برای سال تحصیلی  آینده جذب  حدود سه هزار دانشجو در دانشگاه پیش بینی شده است.
وی افزود: هم اکنون با احتساب رشته های جدید، ۳۵ رشته در دانشگاه فنی و حرفه ای استان فعال است.
انتهای پیام/
۱۳ رشته جدید بر اساس نیاز صنایع در دانشگاه فنی و حرفه‌ای زنجان ایجاد شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار