کشت گندم سیاه در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

1399/03/13 - 10:30 - کد خبر: 21136 نسخه چاپی

نصر: مجری طرح تولید گندم سیاه در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: «گندم سیاه» برای نخستین بار در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی کشت شد و در صورت حصول نتایج مناسب، تولید انبوه آن آغاز می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اربیل، محمدعلی جهان‌بین با اشاره به کشت گندم سیاه در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: این گیاه در اصل از خانواده هفبندان بوده که به اصطلاح گندم سیاه نامیده می‌شود.
وی افزود: گندم سیاه خواص درمانی بسیاری دارد و ازجمله مصارف آن تهیه نان برای بیماران سلیاکی (سندرم روده تحریک‌پذیر) و تهیه عسل درمانی است.
مجری طرح تولید گندم سیاه در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تصریح کرد: گندم سیاه برای نخستین‌بار و به‌صورت نیمه انبوه در هزار و ۵۰۰ متر مربع در ایران و در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل کاشته شده و انتظار می‌رود اواخر شهریور سال‌جاری برداشت شود.
وی بیان داشت: این محصول دارای اسید آمینه روتین و به‌دلیل آنتی اکسیدان بالا در درمان سرطان بسیار مؤثر است.
نویسنده کتاب گندم سیاه ادامه داد: عسل تولیدشده از گل این گندم از پرارزش‌ترین عسل‌های جهان با ۴۶ درصد فروکتوز و دو درصد ساکاروز بوده و در کاهش قند و فشار خون بسیار مؤثر است.
جهان‌بین گفت: مرحله تحقیقاتی این طرح یک سال طول خواهد کشید و هدف آن بررسی سازگاری گندم سیاه با منطقه اردبیل است که در صورت حصول نتایج مناسب از سال بعد تولید انبوه و تجاری این محصول با هدف تولید و فروش آرد، بذر و عسل گندم سیاه آغاز می‌شود.
انتهای پیام/
کشت گندم سیاه در مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار