مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد:

برای گذر موفق از پیک بار تابستان به همکاری مردم نیازمندیم/مراغه پایتخت ماینر در استان است

1399/03/12 - 13:59 - کد خبر: 21097 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: ۳۰ درصد مصرف برق در حوزه سرمایشی است و امسال نیز نسبت به سال قبل افزایش دما خواهیم داشت.

به گزارش نصر، "اکبر فرج نیا" امروز (12 خرداد) در نشست خبری شرکت توزیع برق استان که با حضور خبرنگاران استان برگزار شد، اظهار کرد: محدودیت برق هر سال از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور وجود دارد و در زمستان هر سال مصرف برق به نصف و حتی یک سوم می‌رسد.
وی با اشاره به وضعیت انرژی کشور گفت: وضعیت شرکت برق مثل جمله جیب خالی پز عالی است، متاسفانه یارانه انرژی کشور ما از کشورهای پرجمعیت مثل چین و هندوستان بیشتر است.
فرج نیا ادامه داد: ۱۳ هزار و ۸۶۵ میلیون تن نفت خام مصرف انرژی اولیه جهان و ۷۰ میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران است در حالی که میزان یارانه دو کشور چین و هندوستان به اندازه ایران نیست.
وی اضافه کرد: شدت مصرف انرژی در ایران در سال ۲۰۱۸ با رشد ۶۰ درصدی روبرو بوده است.
فرج نیا افزود: توانسته ایم در حوزه بهره وری فعالیت‌های مفیدی را در سال قبل انجام دهیم که از این بین می‌توان به طرح سبز یا همان حذف قبوض کاغذی، کاهش مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها، کاهش تلفات، تعویض کلر های گازی و ... اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید در تابستان امسال مصرف برق را مدیریت کنیم اذعان کرد: هفته نوزدهم استان گرم ترین هفته پیشبینی شده است که  که مجموعا 705 مگاوات پیش‌بینی شده است، عملاً از سقف مصرف عدول کرده‌ایم و نیاز به همکاری مردم داریم تا بتوانیم با موفقیت از پیک بار تابستان 99 بدون قطعی عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ابراز داشت: در مجموع ۷ درصد در نرخ انرژی افزایش داشته ایم که برای مشترکین پر مصرف  ۷ درصد به اضافه ۱۶ درصد خواهد شد.
وی با توجه به بررسی های انجام یافته در مصرف انرژی اظهار کرد: ۳۰ درصد مصرف برق در حوزه سرمایشی است و امسال نیز نسبت به سال قبل افزایش دما خواهیم داشت.
فرج نیا افزود: طی تفاهمنامه‌ای که با دانشگاه تبریز و شرکت های دانش بنیان منعقد شده است تاکنون از بین ۲۵ مورد ایده ۱۹ مورد به عنوان ایده‌های مناسب برگزیده شده اند که از بین سه مورد این ایده ها به عنوان ایده برتر معرفی و از آنها حمایت خواهد شد.
وی باتوجه به وضعیتی که شرکت برق دارد افزود: خوشبختانه در سال قبل ده و نیم درصد در حوزه انرژی رشد داشتیم.
فرج‌نیا با اشاره به دستگاه های ماینر گفت: ۹۹ درصد دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال از مبادی قاچاق و به صورت دست دوم وارد کشور شده است، متاسفانه چین، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه ممنوع کردند و همه آنها را به صورت قاچاق وارد کشور کردند
فرج نیا در این رابطه ادامه داد: با توجه به اینکه از سال قبل دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال در کشور رواج یافته است، نرخ مصرف قانونی ماینر ها بصورت قانونی و با کسب مجوز فعالیت در تابستان 18000 ریال و در زمستان 4500 ریال اعلام شده است.
وی ادامه داد: در استان مراغه به پایتخت ماینر معروف شده است که نهایتا به کارگیری دستگاه های ماینر در اکثر نقاط کشور بزرگترین ضربه را به اشتغال خواهد زد.
اکبر فرج نیا ضمن انتقاد از مدارس استان گفت: ظرفیت بسیار ویژه ای برای مدارس استان وجود دارد که متاسفانه از این فرصت استفاده نمی شود، اگر مدارس هر دوره کمتر از ۲۰۰ کیلو وات برق مصرف کنند هزینه برق برایشان تعلق نمی گیرد و برق این مدارس رایگان خواهد بود.
"رمضان منوچهری" معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق در ادامه این نشست اظهار کرد: بیش از ۹۸ درصد مشترکین برق به گوشی همراه دسترسی دارند و می‌توانند خدمات برق را با گوشی همراه خود انجام دهند و برای دو درصد باقیمانده که گوشی همراه ندارند یا آنتن وجود ندارد قبوض مخصوص برای آنها ارسال خواهد شد.
در پایان این نشست خبری از مانیتورینگ پست های فوق توزیع استان(DCU) بازدید به عمل آمد.
انتهای پیام/
برای گذر موفق از پیک بار تابستان به همکاری مردم نیازمندیم/مراغه پایتخت ماینر در استان است محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار