معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:

ضرورت شناسایی مناطق پرخطر شهر تبریز با رویکرد مدیریت بحران

1399/03/11 - 12:04 - کد خبر: 21013 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر نگاه همه‌جانبه به مسائل شهری، گفت: شناسایی مناطق پرخطر شهر تبریز و اقدام برای جابه‌جایی ساکنان آنها با رویکرد مدیریت بحران ضروری است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، جواد رحمتی امروز در جلسه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه حوزه شهرسازی محل ظهور یافته‌های دانشگاهی است، اظهار داشت: مفهوم شهرسازی بسیار فراتر از مسائل تئوریک بوده و نباید به موضوعات شهرسازی و معماری نگاه کلیشه ای داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ساختار شهرسازی فرق کرده است، ادامه داد: باید در مدیریت شهری مسائل شهرسازی به صورت همه جانبه مدنظر قرار گیرد.
رحمتی خاطرنشان کرد: حوزه بازآفرینی شهری باید با رعایت آرامش روانی مردم و ایجاد و گسترش فضای تعاملات شهری مورد توجه قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر ایجاد هماهنگی در بدنه شهر نیز تاکید کرد و گفت: باید هماهنگی های لازم در معماری و شهرسازی شهر ایجاد شود.
وی، ضرورت مناسب سازی شهر برای معلولان و کم توانان جسمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: ساختمان‌ها باید گویای کاربری خود باشند، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد ساختمان هایی هستیم که فقط با یک تابلو و موقعیت مکانی برای مردم خوانا هستند و ظاهر ساختمان همخوانی با کاربری آن ندارد.
انتهای پیام/
ضرورت شناسایی مناطق پرخطر شهر تبریز با رویکرد مدیریت بحران خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار