عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

مجلس دهم لایحه منع خشونت علیه زنان را به نتیجه می رساند

1398/03/18 - 09:45 - کد خبر: 2101 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم لایحه حمایت از زنان و منع خشونت علیه آنان را به نتیجه می رساند.

به گزارش نصر، زهرا ساعی روز شنبه، افزود: لایحه حمایت از زنان از دو سال پیش توسط نمایندگان مجلس تحت بررسی است و طی این مدت کارهای کارشناسی زیادی روی آن انجام گرفته که امیدواریم در نهایت این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب نمایندگان برسد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین حمایت از زنان جامعه باید در تمام ارکان جامعه اعمال شود، اظهار داشت: لایحه حمایت از زنان و منع خشونت علیه آنها یکی از جامع ترین قوانین در این زمینه است.

ساعی اذعان کرد: در جامعه ایرانی خشونت علیه زنان در لایه های پنهان وجود دارد و در پاره ای از موارد این رفتارهای خشن در محل کار، خانه و سایر حوزه ها وجود دارد که لازم است نهادهای فرهنگی برای مقابله با آن وارد عرصه شوند.

وی اضافه کرد: برای برون رفت از این وضعیت و ایجاد شرایط بهتر، مناسب و قانون مند برای قشر زنان جامعه، باید قوانین و مقررات محکم و با قابلیت اجرایی بالایی وجود داشته باشد که لایحه منع خشونت می تواند در این راستا عمل کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجائی که گروه های آسیب پذیر باید تحت حمایت کامل قرار بگیرند و پشتیبانی های دولتی وسیع تر شود، نمایندگان مجلس باید اهتمام ویژه ای برای تصویب قانون حمایت از زنان و منع خشونت علیه آنها داشته باشند.

ساعی اظهار داشت: لایحه مزبور تاکنون دو بار در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و با حضور مقامات قوه قضائیه بررسی شده است.

انتهای پیام/

مجلس دهم لایحه منع خشونت علیه زنان را به نتیجه می رساند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار