افزایش سهم تجارت خارجی منطقه آزاد ارس در صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی

1399/03/11 - 09:48 - کد خبر: 20999 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که از منطقه آزاد ارس می‌توان به عنوان دروازه تجاری کشور با منطقه اوراسیا یاد کرد، گفت: سهم تجارت خارجی منطقه آزاد ارس در صادرات غیر نفتی استان افزایش می‌یابد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، حبیب امین زاده در نشست مشترک با معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس اظهار کرد: در سال جاری با وجود همه مشکلات به‌ویژه تحریم‌های اقتصادی و موضوع کرونا، به‌دنبال تحقق صادرات 3.2 میلیارد دلاری کالاهای غیر نفتی از استان هستیم و در این میان بر ظرفیت منطقه آزاد ارس تاکید شده است.

وی با بیان این‌که طی جلسات گذشته کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان در پی تدوین به موقع برنامه عملیاتی توسعه تجارت خارجی استان با همکاری سازمان‌های مختلف و بخش خصوصی هستیم، ادامه داد: آماده‌ایم ضمن دریافت برنامه‌های محوری منطقه آزاد در سال جهش تولید و توسعه صادرات، برای عارضه یابی موانع توسعه تجارت خارجی برنامه ریزی‌های لازم را در سطح استان و وزارت صمت اقدام کنیم.

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی کشور و استان با همت صاحبان صنایع تولیدی پس از تثبیت وضعیت کرونا خبرداد و گفت: رونق اقتصادی صنایع داخل منطقه و خارج از آن، با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس نیز در این نشست با اشاره به 12 برنامه این منطقه در سال جهش تولید گفت: این برنامه‌ها با محوریت تولید، صادرات، سرمایه گذراری و اقتصاد دانش بنیان در حال پیگیری و اجرا است.

صفر شاسفند تراز تجاری این منطقه صنعتی را در سال 98 مثبت اعلام کرد و افزود: سال گذشته شاهد صادرات 518 میلیون دلاری از این منطقه بودیم که نسبت به سال 97 افزایش ۱۰۰درصدی داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، امین زاده پس از این نشست، به همراه جمعی از مدیران، از واحدهای صنعتی پارا پلاستیک، آذر دستکش و جلفا مهر ارس در محدوده منطقه آزاد ارس بازدید کرد.
انتهای پیام/
افزایش سهم تجارت خارجی منطقه آزاد ارس در صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار