رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران؛

رشد و شکوفایی ورزش کوهنوردی نیازمند کار ریشه‌ای است

1399/03/10 - 14:26 - کد خبر: 20956 نسخه چاپی

نصر: رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: رشد، شکوفایی و پویایی این رشته ورزشی پرطرفدار نیازمند کار ریشه‌ای است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رضا زارعی، روز شنبه در مجمع انتخابات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان با بیان اینکه فدراسیون به هیچ وجه دنبال کار گلخانه‌ای نیست افزود: این فدراسیون با تمام توان در کنار هیات‌های استانی است و تلاش وافر دارد در حد وسع و توان کمبودها در این رشته ورزشی را مرتفع کند.
وی اظهار داشت: فدراسیون به بحث استعدادیابی توجه ویژه دارد و از هیات های استانی نیز انتظار دارد که به این مهم توجه جدی‌تر داشته باشند تا با جلب و جذب ورزشکاران مستعد و توانمند، مسیر برای رشد و شکوفایی بهتر و بیشتر هموار شود.
زارعی با بیان اینکه برای استعدادیابی و رشد و توسعه ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی، نیاز به ورود بخش خصوصی است، تصریح کرد: ورود بخش خصوصی به این رشته ورزشی، می تواند پشتیبان مالی خوبی برای این رشته ورزشی و قهرمان پروری باشد که هیات ها باید از این فرصت مهم و اثرگذار به شکل بهتری استفاده کنند.
رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور  با بیان اینکه ایران از ورزشکاران توانمندی در این رشته ورزشی برخوردار است و حریف قدری برای کشورای مختلف محسوب می شود، گفت: پارسال سال خوبی برای این رشته ورزشی در رده ‌های پایه بود که لازم است این روند با قوت بیشتری تداوم یابد.
زارعی افزود: متاسفانه چند ماه است که ورزش کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز همانند سایر رشته های ورزشی، درگیر بیماری ویروس کرونا است و در واقع برای حفظ سلامت ورزشکاران به حالت تعطیل درآمده بود و امید می رود مسابقات انتخابی المپیک، دستخوش تغییرات زمانی نشود.
وی تصریح کرد: امید است با کنترل و مهار ویروس کرونا، شرایط برای برگزاری مسابقات داخلی نیز فراهم شود تا فدراسیون بتواند رقابت های انتخابی تیم ملی را به منظور حضور در پیکارهای برون مرزی برگزار کند.
زارعی با بیان اینکه این رشته ورزشی ایران به دنبال صید طلا در رقابت های برون مرزی است،  اظهار داشت: زنجان از وجود قهرمانانی خوب و توانمندی چون رکابی ها (برادر و خواهر) مهیا دارابیان است که همواره در مسابقات آسیایی و جهانی برای ایران فخرآفرین بوده اند.
وی با بیان اینکه در ورزش سنگنوردی، همواره نگاه ها به سنگنوردان زنجان است و قریب ۵۰ درصد بدنه تیم ملی از قهرمانان این استان بود، تاکید کرد: سنگنوردی زنجان همچنان فعال و پویا بوده و این رشته ورزشی از یک سالن اختصاصی خوب و مجهز برخوردار است.
زارعی با بیان اینکه فعالان این رشته، حق زیادی بر ورزش سنگنوردی کشور دارند و همیشه منشاء خیر برای این رشته ورزشی ایران بوده اند، ابراز امیدواری کرد دوباره این رشته ورزشی زنجان به روزهای اوج بازگردد و قهرمانان شاخص و توانمندی تربیت شوند.   
حمید رکابی با کسب ۱۴ رای از ۱۶ رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رییس جدید هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان انتخاب شد.
انتهای پیام/
رشد و شکوفایی ورزش کوهنوردی نیازمند کار ریشه‌ای است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار