قاتل شوهر پس از ۹ سال در زنجان از قصاص نجات یافت

1399/03/10 - 12:17 - کد خبر: 20936 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: خانمی که شوهر خود را در سال ۹۰ به قتل رسانده و محکوم به قصاص شده بود پس از ۹ سال و با بخشش فرزندان از اجرای حکم قصاص، نجات یافت.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران اظهار داشت: سال ۱۳۹۰ و در پی وقوع یک فقره قتل عمد در زنجان و تشکیل پرونده در دادسرا و انجام تحقیقات و صدور رای مبنی بر قصاص قاتل و تایید دیوان عالی کشور در آستانه اجرای حکم با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان در ماه مبارک رمضان و جلب رضایت از اولیای دم، پرونده منجر به سازش شد.
وی خاطرنشان کرد: محکوم به قصاص نفس، خانمی بود که شوهرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود.
صادقی نیارکی با بیان اینکه این فرد دارای دو فرزند صغیر بود که طبق قانون، حق تقاضای قصاص و رضایت را نداشتند، افزود: به همین دلیل، قاتل در زندان تحمل حبس می کرد.
رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: پسر مقتول در این مدت در قیومیت خواهرزاده مرحوم بوده و دختر نیز تحت نظارت بهزیستی استان در حضانت خانواده‌ای در شهرستان زنجان زندگی می‌کند.
وی اظهار داشت: در این پرونده، قاتل پس از ۹ سال تحمل حبس و با رسیدن فرزندان مقتول به سن قانونی با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان و با پیگیری‌های مجدانه رییس شوراهای حل اختلاف استان و مسؤولان امر به‌ویژه معاونت فرهنگی دادگستری، خیرین و معتمدین، منجر به صلح و سازش و رهایی مادر از قصاص شد.
انتهای پیام/
قاتل شوهر پس از ۹ سال در زنجان از قصاص نجات یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار