معاون قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

لزوم اجرای برنامه نظارتی ویژه در ماه مبارک رمضان/ قیمت اقلام مورد نیاز ماه رمضان کنترل شود

1398/03/13 - 16:06 - کد خبر: 2088 نسخه چاپی

نصر: معاون قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در نشست مشترک با مسئولان استانی به بررسی، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای عملیاتی با روزه خواری در ملا عام پرداختند.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو با بیان اینکه از اتاق اصناف انتظار داریم به رستوران ها، هتل و محل های پذیرایی نظارت کامل را در ماه مبارک رمضان داشته باشند تا در صورت وقوع هر گونه تخلف اقدامات لازم انجام گیرد، گفت: افرادی به عنوان مسافر به استان و شهرستان وارد می شوند محل هایی برای پذیرایی از آنها نیاز است بنابراین درشهرستان های مختلف با توجه به تراکم جمعیت هتل و رستوران های خاصی برای ارائه خدمات پذیرایی به مسافران اختصاص داده شود .

وی افزود: به غیر از محل هایی که از سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه مجوز ارائه سرویس به مسافران را دارند ، رستوران و هتل های دیگر حق پذیرایی و سرو غذا در ماه مبارک رمضان ندارند.

وی با اشاره به اینکه در تقویم شب شهادت و ایام سوگواری شب های قدر باید مدیریت و نظارت بر اماکنی که مراسم را برگزار می کنند، بیشتر شود، اذعان داشت: نباید در ایام هیچ گونه مراسم عروسی و از این قبیل در تالارها، هتل ها و رستوران ها برگزار شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد:در برخی مکان ها از جمله تالارها افطاری هایی داده می شود که مشابه مراسم عروسی است، پس در خواست می شود مراسم افطاری با رعایت و احترام به این ماه مبارک برگزار شود.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری، مقابله و هنجار شکنی و روزه خواری در ملا عام، سعی می شود با امر به معروف و نهی از منکر برخوردهای لازم انجام گیرد، اظهار داشت: افرادی که در ایام ماه مبارک رمضان به طور عمدی و با جسارت در ماشین تظاهر به روزه خواری می کند بعد از هماهنگی با حوزه های قضایی برخورد قانونی صورت گیرد و از ادامه مسیر آنها خودداری کرده و پرونده تشکیل شود.

علیلو ادامه داد:هدف اصلی از این اقدامات پیشگیری از تعرض به ارزش های اجتماعی و اسلامی است، چرا که اعتقاد قلبی ما این است که ارشاد موثر تاثیر گذار خواهد بودنیازی به برخورد قهر آمیز نیست.

وی با بیان اینکه تاثیر گذاری که تبلیغات محیطی در فرهنگ سازی بسیار بالاست، گفت:متاسفانه این نوع تبلیغات در سطح شهر بسیار ضعیف است و در ایام اولیه ماه رمضان شاهد این تبلیغات نبودیم از این رو از دستگاه های مرتبط درخواست توجه به این موضوع را داریم.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر قیمت های اقلام های مورد نیاز در ماه مبارک رمضان مانند زولبیه ، بامیه و.... ضروری است،اذعان داشت: برخی اقلام بی دلیل در طی چند روز افزایش ناگهانی قیمت دارند و تمامی اتحادیه مربوطه باید برنامه نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان داشته باشند.

انتهای پیام/

لزوم اجرای برنامه نظارتی ویژه در ماه مبارک رمضان/ قیمت اقلام مورد نیاز ماه رمضان کنترل شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار