توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در آذربایجان شرقی انجام شد؛

کلنگ زنی پروژه احداث یک هزار و 600 واحد مسکونی با اعتبار پنج هزار میلیارد ریالی

1399/03/08 - 10:10 - کد خبر: 20842 نسخه چاپی

نصر: کلنگ زنی پروژه احداث ۱۶۰۰ واحد مسکونی با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در آذربایجان شرقی انجام شد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، دیشب با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیران ستاد اجرایی حضرت امام (ره) عملیات کلنگ زنی احداث ۱۶۰۰ واحد مسکونی توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در آذربایجان شرقی کلنگ زنی شد.
اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۵ هزار میلیارد ریال است که ۶۰۰ واحد آن در تبریز و ۴۰۰ واحد نیز در شهر مراغه برای اقشار بدون مسکن و نیازمند احداث می‌شود.
این واحدها در قالب طرح اقدام ملی مسکن احداث شده و این ستاد تا دو سال آینده ۵۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در ۴۰ نقطه کشور احداث می‌کند.
شهرک مسکونی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراغه نیز در زمینی به مساحت هفت هکتار و با اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

ایجاد اشتغال ۳۶۰ هزار نفری با ساخت مسکن
رئیس هیأت مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم کلنگ زنی این پروژه گفت: فاز اول شهرکت برکت تبریز در قالب ۶۰۰ واحد در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار انجام می‌شود.
علی اکبر محرابیان با اشاره به اینکه این ستاد با ساخت مسکن ۳۶۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند، گفت: این آمار معادل اشتغال یک ساله وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی با تاکید بر اینکه تا امروز ستاد اجرایی حضرت امام بیش از ۶۰ هزار طرح را با بیش از ۷۸ میلیارد تومان و ۴۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور اجرایی کرده است، گفت: این ستاد به دنبال محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم کشور است.
رئیس هیئت مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افزود: این ستاد در حوزه خدمات‌رسانی در سه محور اشتغال، محرومیت‌زدایی و اجرای طرح‌های اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند.
محرابیان سپس گفت: سهمیه آذربایجان شرقی از طرح برکت و مسکن‌های ساخت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی است.
وی ابراز داشت: از این تعداد ۱۸ هزار واحد مربوط به ساخت مسکن در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر، ۱۵ هزار مسکن در شهر جدید سهند و پنج هزار واحد مسکن سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ١٠٠هزار نفر است.
محرابیان با اشاره به اینکه احداث مسکن، نیروی محرکه توسعه و اشتغال کشور است، گفت: ارتقای تولید ارتباط بسیار زیادی با ساخت مسکن و ایجاد اشتغال دارد.
انتهای پیام/
کلنگ زنی پروژه احداث یک هزار و 600 واحد مسکونی با اعتبار  پنج هزار میلیارد ریالی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار