بیگی در گفتگو با نصر خبر داد؛

«زنگنه» و «رحمانی فضلی» در صف استیضاح مجلس یازدهم/ ریاست قالیباف و نائب رییسی نیکزاد قطعی شد

1399/03/08 - 00:09 - کد خبر: 20830 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح استیضاح وزرای کشور و نفت خبر داد.

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی با اشاره به آغاز به کار رسمی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به مذاکرات تعیین هیات رئیسه مجلس جدید اشاره کرد و گفت: طی جلسات فشرده ای که امروز در مجلس برگزار شد، تقریبا تکلیف هیات رییسه جدید مجلس مشخص شده و آقای قالیباف به عنوان رئیس و آقایان نیکزاد و قاضی زاده هاشمی به عنوان نواب رئیس انتخاب خواهند شد.
 
وی در ادامه به اولویت های مجلس اشاره کرد و گفت: متاسفانه مجلس دهم در ایفای نقش نظارتی خود ضعیف عمل کرد و افرادی که به جای وکالت ملت وکیل الدوله بودند، جایگاه مجلس را تضعیف کردند. پاسخگو کردن دولت و ایفای وظیفه خطیر نظارتی مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین اولویت های ماست و در این زمینه به زودی طرح استیضاح وزیر کشور و وزیر نفت به هیات رییسه ارائه می شود.
 
این نماینده مجلس افزود: در مورد تقدم استیضاح وزير كشور و يا نفت به جهت ملاحظه واكنش احتمالي رییس جمهور با همکاران مجلس هنوز بحث می کنیم و بزودي تكليف ترتیب استیضاح دو وزیر را مشخص مى كنيم، در هرحال دولت بايد بداند در مورد خطاها و سوء مديريت هايش كمترين اغماضى صورت نخواهد گرفت.
 
بیگی ادامه داد: متاسفانه وزیر کشور در ماجرای افزایش قیمت بنزین و سوءمدیریت هایی که منجر به ناامنی در کشور و آسیب دیدن مردم شد قصورهای متعددی داشت و تاسف بارتر این است که هنوز هیچ گزارشی توسط وزیر کشور به مجلس درباره حوادث تلخ آبان ماه داده نشده است.
 
وی در پایان با بیان اینکه به فرموده رهبر کبیر انقلاب مجلس در راس امور است، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بازوی توانمند اعمال قدرت مردم است و ما تلاش خواهیم کرد با پاسخگو کردن دولت در قبال اشتباهات و سوء مدیریت هایی که موجب خسارت به کشور شده است، مجلس را به راس امور بازگردانیم.
 
انتهای پیام/
 
«زنگنه» و «رحمانی فضلی» در صف استیضاح مجلس یازدهم/ ریاست قالیباف و نائب رییسی نیکزاد قطعی شد محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  صیامی   4 سالها پیش  

مگر رهبری مجلس های قبل رو منع نکرد از استیضاح وزرا در سال آخر فعالیتش؟ شماهام اینو میدونین و ازین حرفها باز میزنید؟؟؟؟ اوکی صبر میکنیم و سرنوشت این دو استیضاح رو هم خواهیم دید!!!!
پژوهشیار