مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی عملیات مهندسی واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز

1399/03/06 - 14:45 - کد خبر: 20745 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز با بیان اینکه عملیات مهندسی واحد پروپیلن مجتمع پتروشیمی تبریز از اوایل پارسال آغاز شده و اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: عملیات ساختمانی این واحد نیز امسال آغاز شده و یک سال بعد به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سیاوش درفشی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: واحد پلی پروپیلن با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن سال آینده در پتروشیمی تبریز راه اندازی می شود.
عملیات ساخت و اجرای طرح واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز با هدف افزایش ظرفیت تولیدی این شرکت، افزایش تنوع محصولات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تحقق شعار جهش تولید راه اندازی می شود.  
وی افزود: خوراک این طرح از داخل مجتمع و با فرآوری برش های C۳+ (تری کربن مثبت) خریداری شده از سایر مجتمع ها و پالایشگاه ها می باشد و محصول تولیدی واحد پلی پروپیلن پودر هموپلیمر PP خواهد بود که در ساخت الیاف، محصولات تزریقی و اکستروژن قابل تولید خواهد بود.  
درفشی اظهار کرد: تولیدات واحد پلی پروپیلین می تواند در صنایع تولید الیاف، مصارف بهداشتی و پزشکی، روکش سیم و کابل و صنایع خودرو مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: تولید کامپاندها و هموپلیمر PP در آینده از اهداف دیگر توسعه ای این طرح محسوب می شود.  
براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز افزود: بخش های پیش بینی شده در ساخت واحد پلی پروپیلن خالص سازی خوراک، تهیه و شارژ کاتالیست،  پلیمریزاسیون، انتقال و اختلاط محصول پودر و بسته بندی و انبار است.  
طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال ۱۳۶۶ کل کشور تصویب شد و کلیات طرح در بهمن ماه ۱۳۶۷ به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید، فعالیت های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال ۱۳۶۸ و عملیات نصب در سال ۱۳۷۱ آغاز شد.
شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده است.
انتهای پیام/
پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی عملیات مهندسی واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار