معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

از وضعیت نابسمان عطاری‌ها و طب سنتی در آذربایجان‌شرقی انتقاد کرد

1398/03/13 - 14:20 - کد خبر: 2074 نسخه چاپی

نصر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از وضعیت نابسمان عطاری‌ها و طب سنتی در آذربایجان‌شرقی انتقاد کرد.

به گزارش نصر به نقل از فارس، علی پورفتحی امروز در رابطه با آخرین وضعیت مسمومان الکل‌های دست‌ساز در تبریز اظهار کرد: الحمدالله این معضل فروکش کرده است.

معاون درمان علوم پزشکی تبریز در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر نظارت به عطاری‌ها و مطب‌هابا عنوان طب سنتی و اسلامی گفت: باید قبول کرد که ما هرقدر که در مجموعه خود کوتاهی کردیم، از بیرون زیاده‌روی کردند و الان شاهد رشد قارچ‌گونه این مطب‌ها و عطاری‌ها هستیم.

پورفتحی ادامه داد: ما باید تا الان چهار مرکز سلامت طب سنتی داشتیم که بنده دو مورد آن را در بهاران و اسدآبادی ایجاد کردم و تا مهرماه سال جاری نیز دو مورد دیگر به افتتاح خواهد رسید تا افرادی که دکترای طب سنتی دارند، فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع نامناسب و سوءاستفاده‌های زیادی در زمینه عطاری و طب سنتی وجود دارد، گفت: سال گذشته نزدیک به ۳۰ عطاری و ۱۵ مرکز بدون مجوز در استان بسته شده است.

معاون درمان علوم پزشکی تبریز اذعان داشت: طب، دیگر سنتی و مدرن ندارد بلکه "طب" طب است و حتی پزشکانی مانند قدیر محمدی هم که از متخصصان طب سنتی است برای درمان افراد را به سونوگرافی می‌فرستد و تفکیکی بین مدرن و سنتی ندارد و بنده هم به عنوان یک پزشک طرفدار هر دو درمان هستم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مدیریت طب سنتی در دانشگاه وجود دارد و پیگیر کلاس ۲۰۰ ساعته طب سنتی برای پزشکان عمومی هستیم.

پورفتحی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه خود مردم نیز در موضوع تخلفات طب سنتی و عطاری‌های متخلف ما را همراهی نمی‌کنند و حتی موردی وجود داشت که فرد نیاز مبرم به دیالیز داشت ولی با مراجعه به یک عطاری غیرقانونی از دیالیز دست کشیده و بعد از چند ماه جان خود را از دست داد.

وی افزود:  متاسفانه فرهنگ اینکه از عطاری و طب سنتی‌های غیرقانونی و متخلف شکایت شود، وجود ندارد ولی به راحتی از یک پزشک می‌توانند شکایت کنند.

انتهای پیام/

از وضعیت نابسمان عطاری‌ها و طب سنتی در آذربایجان‌شرقی انتقاد کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار