برخورداری ۴۷ شهر آذربایجان‌غربی از نسل چهار اینترنت همراه

1399/03/06 - 12:17 - کد خبر: 20732 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۴۷ شهر استان با پوشش جمعیتی ۹۹.۴ درصد از نسل چهارم اینترنت همراه برخوردار هستند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون شاهد رشد ۹۵ درصدی در حوزه ارتقای سایت‌های آخرین نسل تلفن همراه بوده‌ایم.
وی ادامه داد: در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتور همراه اول در آذربایجان‌غربی ۶۶ درصد، ایرانسل ۳۸.۱۸ درصد و رایتل ۲.۶۵ درصد است.
وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته تعداد سایت‌های نسل چهارم تلفن همراه ۹۰ درصد و نسل سوم ۳۸ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: هم اکنون ۷۱ درصد روستاهای استان هر سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت را دارا هستند.
وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی در پهنای باند ورودی استان در ٢ سال گذشته ۱۱برابر، پهنای باند بهره‌برداری شده و ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر رشد داشته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در خصوص نقاط کور ارتباطی جاده‌های استان گفت: ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور در استان احصا و مشکل پوشش ۷۰ درصد آن رفع شده‌است.
جلیلی‌نژاد بیان کرد: باقی نقاط کور استان که بیشتر در جنوب آذربایجان‌غربی است، نیازمند ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی از جمله جاده دسترسی و زیرساخت برق است که در صورت تامین اعتبار مشکل این مناطق نیز رفع می‌شود.
وی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی با بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ سایت تلفن روستایی (GSM– WLL) به عنوان پایلوت اجرای طرح ارتقای تلفن روستایی به تلفن همراه انتخاب و با اجرایی شدن آن تمام این سایت‌ها با ۱۰مرکز BCS به شبکه همراه اول برگردانده شد و تمامی مشترکان سایر اپراتورها از طریق سوئیچ همراه اول از این سرویس بهره‌مند می‌شوند.
بنا به این گزارش، در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.
ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.
انتهای پیام/
برخورداری ۴۷ شهر آذربایجان‌غربی از نسل چهار اینترنت همراه خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار