بیانیه/

واکنش انجمن سبزاندیشان به قطع درختان مثمر در خوی

1399/03/06 - 18:21 - کد خبر: 20724 نسخه چاپی

نصر: چندی پیش با خبر شدیم که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۹۹، درختان یک باغ چند ساله در روستای آقجا قشلان از توابع شهر خوی، به بهانه مالکیت آن که متعلق به اراضی مسکن مهر بوده است، به وضع هولناکی قلع و قمع شده است.

به گزارش نصر،  انجمن سبزاندیشان به قطع درختان مثمر در خوی با صدور بیانیه ای به این موضوع واکنش نشان دادند:

چندی پیش با خبر شدیم که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۹۹، درختان یک باغ چند ساله  در روستای آقجا قشلان از توابع شهر خوی، به بهانه مالکیت آن که متعلق به اراضی مسکن مهر بوده است، به وضع هولناکی قلع و قمع شده است، طوری که اغلب درختان با وجود میوه‌های تازه رسته و حتی لانه پرندگانی که جوجه آوری داشته‌اند بریده و تصویری جنایت آمیز که قلب و روح هر فردی را به درد می آورد پدیدار شده است.

اگر فرض را بر این بگذاریم که مالکیت زمین باغ، معارض داشته است و متعلق به فرد باغبان نبوده است؛ آیا قوانین موجود اعم از مدنی و باغات و فضای سبز چنین اجازه‌ای را آن‌هم به این شکل می‌دهد که درختان چند ساله ودر فصل باردهی همراه با لانه پرندگان بدین شکل آماج حمله قرار گیرد؟

آیا با وجود گذشت چندین سال از احداث این باغ و نیز ارزش و اهمیت فضای سبز چنین رفتاری از سوی مسئولان منطقه قابل پذیرش خواهد بود؟

حتی اگر تذکراتی قبلا داده شده باشد، آیا بروز چنین فاجعه‌ای را آنهم در ماه مبارک رمضان که ماه شفقت و رحمت است، قابل جبران خواهد بود؟

بدین وسیله با تاسی بر عرف و قوانین موجود و نیز اصول اخلاقی مندرج در ضوابط،  قلع و قمع بی‌شرمانه درختان این باغ را به شکل فوق الذکر محکوم و از همه مسئولان امر تقاضای رسیدگی و اطلاع به افکار عمومی را دارد تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری گردد و چنین کارنامه سیاهی دامان مسئولان دلسوز و فرهیخته استان را نگیرد.
هیات مدیره انجمن سبز اندیشان تبریز  ۱۳۹۹/۰۳/۴
انتهای پیام/
واکنش انجمن سبزاندیشان به قطع درختان مثمر در خوی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار