خبر/

کتاب " شبکه پولی و مالی در برجام و تحریم ها" منتشر شد

1399/03/03 - 07:32 - کد خبر: 20669 نسخه چاپی

نصر: کتاب " شبکه پولی و مالی در برجام و تحریم ها" به نویسندگی حسین نعیمی منتشر شد.

به گزارش نصر؛ این کتاب را انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران در 213 صفحه منتشر کرده است.
حسین نعیمی محقق دوره دکتری حقوق بین الملل در مقدمه این کتاب آورده است: با توجه به اهمیت روز افزون فناوری هسته ای، کشورهای غربی به ویژه آمریکا تلاش می کنند از ابزارهای مختلف نظیر اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک و نظامی برای جلوگیری از دستیابی کشورهایی نظیر ایران به این فناوری حساس استفاده کنند.
معمولا در موثر بودن یا به نتیجه رسیدن تحریم ها ، عوامل متعددی درگیر هستند که بعضی از آنها اصلا جزئی از ساختار یک تحریم محسوب نمی شود و صرفا عواقب یا بازتاب های سیاسی – اجتماعی آن هستند. عوامل موثر بر یک تحریم را می توان شامل وسعت و دامنه تحریم ها، تعداد کشورهای تحریم کننده ، جایگاه کشور یا کشورهای تحریم کننده در منطقه و جهان ، نوع موارد تحریم، اثرات و بازتاب های روانی تحریم و از همه مهم تر توجیه پذیر بودن توسل به تحریم برای گسترش آن دانست...
با نگاهی به فهرست این کتاب متوجه می شویم که کتاب حاضر در چهار فصل تدوین شده است.ماهیت و ابعاد برجام و تحریم ها، تحولات برجام و تحریم ها در موافقتنامه ها و قراردادها، تحریم های پولی و مالی و آثار آن بر فعالیت های بین المللی شبکه بانکی، چهار فصل کتاب " شبکه پولی و مالی در برجام و تحریم ها" به نویسندگی حسین نعیمی را شامل می شود.
انتهای پیام/
کتاب نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار