فروش گونه‌های جانوری وحشی در آذربایجان‌غربی ممنوع است

1399/03/01 - 16:03 - کد خبر: 20655 نسخه چاپی

نصر: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: طبق ضوابط و قوانین شکار و صید، نگهداری و فروش گونه‌های ممنوعه وحشی از قبیل سنجاب، کبک و سهره ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رضا خیری روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار افزود: هم اکنون برخی متخلفان اقدام به صید این گونه‌ها و فروش آنها و حتی ارسال به کشورهای همسایه می‌کنند که محیط زیست استان با جدیت کامل این موارد را رصد و با آن برخورد جدی می‌کند.
وی درباره فروشندگان متخلف گونه‌های ممنوعه در ارومیه نیز بیان کرد: این افراد، ۱۰ نفر فروشنده پرنده بودند که در پی گزارش مردمی مبنی بر فروش سنجاب و سهره طلایی در مغازه آنان ماموران بعد از اخذ مجوز قضایی به محل اعزام شدند.
وی بیان کرد: پس از بازرسی از پاساژ پرندگان ارومیه، دو بطانه سنجاب از یک مغازه و هفت سهره طلایی از سایر مغازه‌ها کشف شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: بار نخست برای این فروشندگان اخطار صادر و تعهد کتبی از آنان اخذ شد ولی بار دوم به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
بنا به این گزارش، سهره های طلایی پرنده‌ای کوچک جثه و اندکی کوچکتر از گنجشک با دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و باریک است.
این پرنده در باغ ها، پارک ها، کشتزارها، بوته زارها و دره های پوشیده از درخت تا ارتفاع دو هزار و ۲۰۰ متری به سر برده و زمستان ها در کشتزارها و مزارع باز و علفزارها دیده می‌شود و بر روی درختان آشیانه می‌سازد.
گونه سهره متنوع بوده و سهره معمولی، سهره سرسیاه و سهره کوهی از جمله گونه‌های آن است ولی سهره معمولی از همه معروف‌تر است.
انتهای پیام/
فروش گونه‌های جانوری وحشی در آذربایجان‌غربی ممنوع است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار