واحد صنعتی آلوده کننده رودخانه قره‌سو اردبیل تحت پیگیری قضایی است

1399/03/01 - 14:10 - کد خبر: 20641 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: تخلفات واحد صنعتی که فاضلاب آن وارد رودخانه قره‌سو شده بود با هدف جلوگیری از هدایت مجدد پساب، در مرحله پیگیری حقوقی و قضایی است.

به گزارش نص به نقل از ایرنا، محمد اهلی روز پنجشنبه در بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل دو اظهارداشت: این واحد تولیدی متخلف بدون رعایت ضوابط و بدون انجام پیش تصفیه فاضلاب، اقدام به هدایت پساب رنگی به تصفیه‌خانه کرده بود که به دلیل حجم بالای پساب و همزمانی آن با بارندگی موجب افت ظرفیت تصفیه‌خانه و سرریز شدن پساب از تصفیه‌خانه و هدایت آن به خط انتقال شبکه به سمت رودخانه قره‌سو گردید.
وی بیان کرد: تمام واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی موظف هستند بر اساس ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مطابق مفاد قراردادهای فی‌مابین، با طراحی و اجرای پیش تصفیه، فاضلاب صنعتی خود را ابتدا تصفیه اولیه و سپس به تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت کنند.
او اضافه کرد:  با توجه به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرک با تمام ظرفیت در حال فعالیت می‌باشد، لازم بود مدول دوم تصفیه‌خانه طراحی و وارد مدار بهره‌برداری شود که مطالعات اولیه انجام و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی ظرفیت کنونی تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اردبیل ۲ را ۲۵۰۰ مترمکعب در روز دانست و افزود: با بهره‌برداری از فاز توسعه‌ای این تصفیه‌خانه، ظرفیت پالایش آن به پنج هزار متر مکعب در روز خواهد رسید که با احداث آن روند تصفیه فاضلاب واحدهای تولیدی تسهیل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یکی از مشکلات موجود در تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی اردبیل ۲ را حجم بالای پساب خروجی یکی از واحدهای صنعتی تولیدکننده نساجی ذکر کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت تصفیه‌خانه به پالایش این واحد صنعتی اختصاص یافته که سبب افزایش  بیش از حد ظرفیت تصفیه‌خانه شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهارامیدواری کرد تا واحدهای صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش سطح کیفی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، به توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست کمک کنند.
انتهای پیام/
واحد صنعتی آلوده کننده رودخانه قره‌سو اردبیل تحت پیگیری قضایی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار