دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد تشریح کرد:

برنامه‌های سوم خرداد در آذربایجان شرقی

1399/03/01 - 12:32 - کد خبر: 20631 نسخه چاپی

نصر: دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت گرامیداشت مناسبت‌هایی چون "فتح خرمشهر" برنامه‌های تدارک دیده شده برای این مناسبت در استان را تشریح کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر، یادآور تجلی قدرت لایزال الهی و یادآوری حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های شهدای عزیز و رزمندگان دلاور دوران دفاع مقدس است که حضرت امام‌خمینی‌(ره) آن‌را با جمله تاریخی خود مبنی بر این‌که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» بیان کردند.
وی افزود: سوم خرداد تجلی فرهنگ و روحیه ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت است و برای ما ثابت شده که اگر ما دارای روحیه جهاد و ایثار و مقاومت باشیم قطعا تمام مشکلات سر راه انقلاب را می‌توانیم حل کنیم.
وی تشریح کرد: اخیرا نیز در رابطه با ویروس منحوس کرونا ثابت کردیم که با داشتن روحیه ایثار و مقاومت، جهاد و همدلی می‌توان با آن مقابله کنیم؛ در حال حاضر اروپا و غرب که سردمدار پیشرفت و تکنولوژی هستند در برابر این ویروس منفعل شده‌اند ولی ایران سربلند به برکت توکل بر خداوند متعال توانسته بر این ویروس غلبه کند.
سردار عباسقلی‌زاده در ادامه با اشاره به فرا رسیدن به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و لزوم پاسداشت و گرامیداشت این ایام، افزود: چهلمین سالگرد دفاع مقدس بهترین فرصت برای تبیین رشادها و افتخارات دوران دفاع مقدس است که باید با همکاری ادارات، نهادها و سازمان‌های مربوطه به‌نحو احسن انجام شود.
وی به نقش لشکر 31 عاشورا در فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: جا دارد از مردم قهرمان آذربایجان تشکر و قدردانی کنم به خاطر این‌که از آغازین روزهای جنگ همواره در میدان‌های حق علیه باطل حضور یافته‌اند و نقش رزمندگان آذربایجان در آن دوران طلایی خاصه فتح خرمشهر زبان‌زد عام و خاص است.
وی در ادامه به برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: تهیه و تولید ویژه برنامه زنده تلویزیونی « فتح الفتوح» و سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و خاطره گویی فاتحان خرمشهر در این برنامه، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای در تبیین و تشریح عملیات بیت المقدس و معرفی شهدا، برگزاری مسابقه پیامکی، عطرافشانی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام مصاحبه با فاتحان خرمشهر و مسئولان استانی، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای عملیات بیت المقدس، ایثارگران و حماسه آفرینان خرمشهر، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری شب خاطره به صورت مجازی و ... از جمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خردادماه سالجاری شروع و تا 29 اسفند ماه با شعار محوری «ما قوی هستیم» در سطح استان پیش بینی، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/
برنامه‌های سوم خرداد در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار