خبر/

قدردانی امام جمعه تبریز از تلاش متولیان برای اطفای حریق بازار

1398/03/13 - 12:23 - کد خبر: 2062 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز روز پنجشنبه با صدور پیامی از تلاش های متولیان و نهادهای مسوول برای اطفای حریق بازار تاریخی این شهر قدردانی کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، در پیام حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم آمده است: اینجانب از اعماق دل در حادثه‌ تلخ و مصیبت ‌بار به مردم تبریز به خصوص اهالی متدین و انقلابی بازار تبریز از درگاه خداوند متعال صبر مسئلت دارم و از همه‌ دستگاه های متولی و کسانی که می توانند به نحوی در کم کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند، درخواست می کنم که به یاری خسارت دیدگان بشتابند.
در ادامه این پیام آمده است: شب گذشته بار دیگر شعله های سرکش و خشمگین و سوزان آتش خواب را از چشم اهالی بازار، مسئولان شهر تبریز و به خصوص انسان های فداکار در لباس آتش نشان، ربود و صحنه های فداکارانه که بخشی از آن را شخصاً از نزدیک شاهد بودم، قلب همه خدمتگزاران نظام در هر لباس و هر مسئولیتی در بازار بزرگ و سرپوشیده تبریز راسته ایکی قاپیلی، دالان سقط فروشان و بخشی از دالان میانی تپید.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه در پی این اقدامات بعد از ساعت ها تلاش خستگی ناپذیر شعله های آتش مهار شد، اضافه کرده است: آتش نشانان قهرمان از شهرداری تبریز، پتروشیمی، پالایشگاه، یگان های امداد نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، ارتش و سپاه دلاور و همه دستگاه های اجرایی با تلاشی 5 ساعته آتش را خاموش و آرامش را بار دیگر به بازار بازگردانند.
به گزارش ایرنا، حوالی ساعت 22:15 دقیقه چهارشنبه 18 اردیبهشت ماه 98 آتش سوزی مهیبی در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی و مسقف تبریز روی داد که پس از 5 ساعت خاموش شد؛ در این حادثه 120 باب مغازه آسیب دید و تعدادی از آتش نشانان دچار مصدومیت شدند.

بازار تاریخی تبریز با داشتن حدود 5 هزار و 500 باب حجره، مغازه و فروشگاه، 40 گونه شغل، 35 باب سرا، 25 باب تیمچه، 30 باب مسجد، 20 باب راسته و راسته‌بازار، 11 باب دالان، 5 باب حمام و 12 باب مدرسه به ‌عنوان اصلی ‌ترین مرکز داد و ستد مردم تبریز و ایران شناخته می‌شود.

این مجموعه با نام مجموعه بازار تبریز در 25 شهریور 1354 با شماره ثبت 1097 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد و در سال 2010 نیز این مجموعه با شماره ثبت 1346 به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

انتهای پیام/

قدردانی امام جمعه تبریز از تلاش متولیان برای اطفای حریق بازار نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار