مربی کاراته تبریز خبرداد:

لغو اعزام‌ها در رده سنی پایه نقطه تاریک در کاراته ایران

1398/03/13 - 11:49 - کد خبر: 2059 نسخه چاپی

نصر: مربی کاراته تبریز از تصمیم فدراسیون کاراته در لغو اعزام رده‌های پایه به مسابقات آسیایی انتقاد کرد.

به گزارش نصربه نقل از فارس، بهروز حسین‌زاده مربی کاراته لیگ برتر خردسالان اظهار داشت: در اکثر کشورهای توسعه یافته توجه ویژه به رده‌های پایه، استعدادیابی با تعامل بین فدراسیون و آموزش و پرورش، تقویت لیگ‌های کشوری و افزایش مسابقات و تشکیل تیم‌های ملی منسجم و پرقدرت نوجوانان و جوانان‌ داشته و اعزام تیم‌ها به رقابت‌های برون مرزی راهکار مهمی برای پشتوانه‌سازی تیم ملی بزرگسالان و کمک به ورزش‌ کشور است.

وی تصریح کرد: جدای از اینکه‌ آموزش و پرورش هیچ همکاری برای آشنایی بیشتر رشته کاراته نداشته و خیلی از خانواده‌ها با این ورزش آشنا نیستند، زحمت‌های شبانه‌روزی نوجوانان و‌ جوانانی که تا به امروز با تلاش در تمامی مسابقات لیگ کاراته وان، قهرمانی کشور‌، اردوها ‌و ‌تمرینات و صرف هزینه‌های هنگفتی که با شرایط بد اقتصادی کمر‌شکن حضور داشتند و به امید پوشیدن پیراهن تیم ملی و شرکت در رقابت‌های آسیا لحظه شماری می‌کردند به راحتی و با خط قرمز تصمیم‌گیرندگان فدراسیون کاراته به بهانه ناتوانی در تامین هزینه‌های اعزام از این رقابت‌ها بازماندند.

 حسین زاده یادآور شد: چطور می‌توان چندین مرحله لیگ رده‌های پایه و قهرمانی کشور را بعضا در استان‌های مختلف با دریافت هزینه ثبت‌نام و ایاب و ذهاب از خود ورزشکار و به بهانه ورود به تیم ملی که با استقبال بی‌نظیر و پرشور تمامی ورزشکاران استان‌ها روبه‌ رو شد را برگزار کرد و در نهایت به دلیل نبود اسپانسر و حامی مالی فقط تیم ملی بزرگسالان به مسابقات اعزام کرد؟ یعنی این همه مسابقات برای سرگرم کردن و علافی قهرمانان بود نه انتخاب نفرات شایسته برای تیم ملی و اعزام به مسابقات آسیا؟ هیچ شرکت،و برند و کارخانه‌ای حاضر به حمایت مالی از فدراسیون کاراته و ورزشکاران‌ نیست؟

بهروزحسین‌زاده اضافه کرد: سال‌های قبل فدراسیون کاراته برای قهرمانی کشور هزینه‌ای از ورزشکاران دریافت نمی‌کرد و با اوضاع اقتصادی این روزهای مردم‌، فدراسیون کاراته با ‌راه‌اندازی سایت و‌ ثبت‌نام از طریق اینترنت و دریافت مبلغ ۶۰ هزار تومان برای هر مسابقه‌، اجبار برای دریافت کد رهگیری ورزشکاران به مبلغ ۵۰ هزار تومان در هر سال که کار بسیار مضحک و غیر‌اصولی و برای محو کردن کامل ورزشکاران کم بضاعت از ورزش بود را به اجرا در آورد تا در ادامه  با شروع سال جدید و لغو اعزام  تیم ملی رده‌های پایه به مسابقات آسیایی فصل جدیدی از تصمیمات تعجب‌برانگیز خود را به اجرا در بیاورد.

وی گفت: بهتر است به مردم فهیم ایران بگوییم از بدو شروع این رشته ورزشی تمامی هزینه‌های آن توسط خود ورزشکار پرداخت می‌شود و هیچ بار مالی برای فدراسیون ندارد و برای پوشیدن لباس کاراته به اجبار باید سالانه حق عضویت پرداخت کنند و یا به ورزش دیگری مراجعه کنند و یا چون ندار هستند، اصلا ورزش نکنند و اگر توانستند در این ‌ورزش با تمامی سختی‌ها دوام بیاورند با آینده بسیار مبهمی تا ۱۸ سالگی و ورود به رده سنی امید و بزرگسالان روبه‌ رو می‌شوند‌.

 حسین‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه ورزش خصوصا در رده‌های پایه از راه‌های گوناگون در روحیه و شخصیت ورزشکاران اثر مثبت می‌گذارد چنین عملکردی توسط فدراسیون کاراته در مورد ‌جوانان و نوجوانانی که در سن بلوغ هستند و رشد و تکامل روانی و عاطفی آنان در حال تکوین است، اثرات منفی جبران‌ناپذیری به جا می‌گذارد. مهم‌ترین جنبه این تاثیرات رشد شخصیت منفی و ضد اجتماعی نوجوانان به دلیل عدم حصول نتیجه بعد از تمرینات منظم سالیانه و خداحافظی از دنیای ورزش است. علاوه بر کناره‌گیری از ورزش‌، به شکل موثری به دلیل سرخوردگی و سرزنش از طرف اطرافیان در تصمیم‌گیری‌های مناسب جهت برخورد با موانع و مشکلات زندگی و اتخاذ شیوه‌های مناسب برای رفع آنها دچار مشکلات اساسی شده و این وضعیت از نظر سلامت روانی در نوجوانان و جوانان بسیار مهم و نگران‌کننده است.

وی خاطرنشان ساخت: درست است که هیچ یک از موارد بالا و صدمات ناشی از تصمیم‌گیری‌های غیر کارشناسانه برای فدراسیون کاراته مهم ‌نیست، حداقل انتظار می‌رود برای دلجویی از ‌نوجوانان و جوانانی که در طول سال در اردوهای تیم ملی حضور داشتند حرکتی مثبت و تصمیمی کارآمد اتخاذ شود.

انتهای پیام/

لغو اعزام‌ها در رده سنی پایه نقطه تاریک در کاراته ایران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار