رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز؛

لزوم افزایش بهره وری مترو تبریز / زمان انتظار به کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش یابد

1399/02/31 - 15:27 - کد خبر: 20580 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: هفت هزار میلیارد تومان پول بیت المال در مترو هزینه شده که لازم است با تکمیل خطوط و افزایش بهره وری بتوانیم گامی اساسی در گسترش ناوگان حمل ونقل عمومی برداریم.

به گزارش نصر، عبداله تقی‌‌پور در حاشیه بازدید از مترو تبریز با بیان اینکه سیاست مدیریت شهری تبریز گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی است گفت: هفت هزار میلیارد تومان در مترو تبریز هزینه شده که امیدواریم هرچه سریعتر شاهد بهره برداری کامل از تمامی فاز‌های خط یک و تمامی ایستگاه ها تا سال آینده باشیم.
وی با بیان اینکه برخی سوالات از جانب شهروندان پرسیده می‌شود که باید به آنها پاسخ داد افزود: امروز باید تلاش کنیم تا نواقصات‌ خط یک  به صورت کامل رفع شود تا انتظارات مردم از مترو و مدیریت شهری پاسخ داده شود چرا که سالیان سال است عملیات عمرانی مترو مشکلاتی برای مردم به وجود آورده و امروز آنان منتظر هستند تا به صورت کامل بتوانند از مترو استفاده کنند. 
رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه در سال گذشته با اغلب پروژهای ترافیکی مخالفت شد گفت: هدف ما گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی است و تلاش داریم این گسترش را به صورت همه جانبه در مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی شاهد باشیم.
عبداله تقی پور با اشاره به اینکه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با جدیت پیگیر مشکلات اجرای مترو‌ خواهد بود گفت: ۷ هزار میلیارد تومان پول بیت المال در این پروژه هزینه شده که لازم است هرچه سریعتر شهروندان از نعمت وجود آن بهرمند شوند.
وی افزود: در حال حاضر متوسط زمان انتظار در ایستگاه های مترو تبریز ۱۷ دقیقه است که باید این زمان با استفاده از ۱۲  قطار موجود به کمتر از ۱۰ دقیقه برسد.
تقی‌پور با اشاره به تاثیر تحریم‌های آمریکا بر خرید تجهیزات خارجی گفت: وجود تحریم ها اندکی مشکل ساز شده است که مدیران‌ درحال اتخاذ تصمیماتی هستند که بتوانند تاثیر تحریم ها را کاهش دهند.
رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه منکر اقدامات انجام گرفته نیستیم گفت: برخی کاستی ها نیز وجود دارد که باید مدیریت قطار شهری تبریز نسبت به رفع آنها اقدام کند.
علی‌ آجودان‌زاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز با اشاره به لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی مترو تبریز گفت: امروز گسترش حمل ونقل عمومی  از اولویت های توسعه شهری است و لازم است تا مجموعه مدیریت شهری نهایت حمایت را از پیشبرد اهداف مترو داشته باشد.
وی با بیان اینکه لازم است تا در ایام شیوع کرونا اصول بهداشتی با جدیت در مترو تبریز پیگیری شود گفت: مترو می‌تواند پک‌های بهداشتی در اختیار شهروندان نیازمند قرار دهد تا از گسترش ویروس کرونا در جامعه پیشگیری شود.
آجودان زاده با اشاره به اینکه در بازدید انجام شده در جریان آخرین اقدامات انجام شده در مترو قرار گرفتیم گفت: برخی نگرانی ها از سوی رئیس کمیسیون عمران وجود داشت که این موضوع نیز پیگیری شد .
محرم محمدزاده نائب رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز در این بازدید با بیان اینکه بیت المال مردم در مترو هزینه شده که لازم است هرچه سریعتر به صورت کامل بهره برداری شود گفت: شورای شهر تبریز آماده است نهایت همکاری را در راستای گسترش زیرساخت‌های شهری داشته باشد.
وی افزود: وظیفه شورای شهر نظارت و تسهیل امور پروژه‌های بزرگی مثل مترو است و نباید درگیر پروژه‌های کوچک باشیم و باید در پیشبرد پروژه‌های عمرانی بزرگ فعالیت کنیم.
نائب رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه برخی مدیران مشکلات را می‌دانند و توانایی حل مشکلات را دارند اما به دلیل برخی موانع قانونی و عدم همکاری سایر مدیران نمی‌توانند در حل مشکلات پیشرو باشند.
وی با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته در مترو قابل تقدیر است گفت: این عزیزان با تمام توان نسبت به اجرای پروژه ها همت می ورزند و همواره از طریق نمایندگان مجلس و مدیران دولتی نیاز های پروژه مترو تبریز را برطرف می‌کنند.
انتهای پیام/
لزوم افزایش بهره وری مترو تبریز / زمان انتظار به کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش یابد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار